Per Strand Tromsø årets Byggmakker-butikk

I sterk konkurranse med 84 butikker fra hele landet gikk fredag kveld Byggmakker Per Strand Tromsø til topp når de ble kåret til årets Byggmakker butikk.

– Dette er en pris som henger høyt i hele Norges byggevarebransje. På vegne av både ansatte og kunder er jeg både rørt og stolt, sier Tom Jensen, daglig leder hos Byggmakker Per Strand Tromsø.

Ifølge Jensen har butikken i mange år hatt som mål om å ta hjem det gjeve trofeet.

– Det har trigget oss ekstra når andre har mottatt prisen tidligere. At jeg måtte vente til jeg ble 67 år for å vinne prisen, viser at det nytter å arbeide både langsiktig, målrettet og strukturert. Og det er ekstra hyggelig å motta prisen for et år hvor vi oppnådde en omsetning på 290 millioner, noe som tilsvarer en vekst på hele 85 millioner kroner, sier Jensen.

Sterke verdier
For å vinne konkurransen om å bli årets Byggmakker butikk må de i følge administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i Byggmakker Handel AS kunne vise til gode resultater på flere områder.

- Verdiene til konsernet må stå sterkt i bedriften og de må være lojale og utnytte fordelen ved å være et medlem. Butikken må også gjøre noe ekstra, ha god salgsutvikling, være lønnsomme og ha deltatt på ulike aktiviteter som kjeden arrangerer. Byggmakker Per Strand Tromsø oppnådde gode resultater knyttet til alle disse alle kriteriene, sier Jacobsen.

Inspirerende og motiverende
- At vi gikk til topp i denne nasjonale konkurransen er en stor anerkjennelse og utrolig motiverende for alle de 50 ansatte i butikken. Vi forsøker jo året rundt å stå på så hardt vi bare kan for alle kundene våre, og lever hver eneste dag for verdiene våre som er sult og samhold. Da er det ekstra inspirerende å se at hardt arbeid lønner seg. Og så smitter det over på hele Per Strand Gruppen, for vi jobber jo for å være best og utvikle oss året rundt, sier en stolt Jensen.

Kompetanse og service
Jensen mener høyt faglig kunnskapsnivå, kombinert med unik serviceinnstilling hos de ansatte har vært avgjørende for at butikken i år gikk av med seieren.

– Alle våre ansatte jobber kontinuerlig med å holde seg oppdatert om produkter, tjenester og nye krav fra myndighetene. Når du har dette som ballast og møter alle kundene på en vennlig og imøtekommende måte så gir det resultater. Og så er jeg ekstra stolt av å jobbe i en virksomhet som i de vanskelige årene rundt 2009 valgte å beholde ansatte og satset på sine medarbeidere, blant annet gjennom kompetanseheving, sier Jensen.