Leca Lock har tatt bygge-Norge med storm siden Weber lanserte det nye systemet i år. Blokkene med not og fjær skal gjøre murerarbeidet så enkelt at det, ifølge reklamen, blir vanskelig å slutte i tide.
Siden lanseringen i april i år, har Weber også holdt det gående. Med Leca Roadshow, har de slett ikke stoppet, og kjørt Norge på kryss og tvers, fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør, vært innom omtrent 120 stoppesteder og hatt rundt 4.500 besøkende i Leca-traileren.
Hele 23.000 kilometer har veishowet tilbakelagt, inkludert en tur til Val di Fiemme i Italia for å heie på de norske langrennsjentene som Weber sponser.
Vil inspirere
Landslagssjef i den norske langrennstroppen, Vidar Løfshus forteller at både han og langrennsjentene setter pris på partnerskapet med Weber.
– Det har vært veldig positivt. Vi håper og tror at Weber er stolte over å jobbe med kvinnelandslaget i Norges mest populære idrett, og vi håper vi kan bidra med inspirasjon, sier han til Byggeindustrien.
Løfshus har ingen problemer med å se parallellene mellom landslagsløperne og det nye, raske Leca-systemet.
Jan Petter Svendsen i Weber forteller at Leca Roadshow har fått god tilbakemelding i løpet av sommeren.
– Interessen for de nye systemene har vært veldig bra, og det vises på salgstallene. Hvis jeg kan si det selv, har vi vært flinke til å markedsføre Leca Lock, både med reklamer og seminarer, sier han.
På hugget
I Leca-bilen på Youngstorget kunne Svendsen vise fram Leca Locks nye lettvegg.
– Vi må hele tiden fornye oss. Vi er markedsledende på mur, men den hardeste konkurransen får vi fra andre byggematerialer. Med Leca Lock går det like raskt å reise en vegg som med stål og gips, samtidig som at man får murveggens lyd- og brannegenskaper.
Svendsen kan også avsløre en kommende produktnyhet.
– Vi jobber med å utvikle en ny isoblokk som også bruker not og fjær for samme raske, enkle og rimelige muringen som Leca Lock-blokkene. Isoblokken kommer i løpet av 2014, sier han.
- Nøkkelord
- Bygg