Strekningen E6 Fjerdingen-Grøndalselv er svingete, i dårlig stand, og den oppfyller ikke dagens krav til veibredde for europavei. Rett etter påske startet byggingen av ny E6 som er planlagt for 90 km/t. Foto: Geir Skjold-Johnsen, Statens vegvesen

Strekningen E6 Fjerdingen-Grøndalselv er svingete, i dårlig stand, og den oppfyller ikke dagens krav til veibredde for europavei. Rett etter påske startet byggingen av ny E6 som er planlagt for 90 km/t. Foto: Geir Skjold-Johnsen, Statens vegvesen

Vegvesenet fornøyd etter testing av ny kontraktsform, men den vil ikke bli brukt ofte

Statens Vegvesen beskriver testingen av en ny veiutviklingskontrakt der entreprenør har sittet i førersete for reguleringsarbeidet som en suksess. Vegvesenets direktør for kontrakt og marked tror imidlertid ikke det blir mange slike veikontrakter.