Markedssjef i Mesterhus Norge, Monica Blom Thorsen, sier de under pandemien har sett en økning av eneboligkunder. Her sammen med salgs og markedsleder i Mesterhus Trøndelag Even Bolme. Foto: Mesterhus

Markedssjef i Mesterhus Norge, Monica Blom Thorsen, sier de under pandemien har sett en økning av eneboligkunder. Her sammen med salgs og markedsleder i Mesterhus Trøndelag Even Bolme. Foto: Mesterhus

Økning i eneboligsalget for Mesterhus

Under pandemien har Mesterhus sett en økning av eneboligkunder.

– 45 prosent av det som ble solgt i Mesterhus i 2021 er eneboliger, skriver selskapet i en pressemelding. Det er ti år siden tilsvarende høy andel av salget var blant denne kundegruppen.

– Eneboligbygging er på mange måter en stor del av opprinnelsen til hele Mesterhus for over 50 år siden, så det å klare å opprettholde og forhåpentligvis øke vårt volum i dette segmentet er selvsagt noe vi jobber for, sier markedssjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen, i meldingen.

Bygging av flermannsboliger, leiligheter, offentlige bygg og rehabiliteringsoppdrag er også oppdrag som de 140 Mesterhusforhandlerne utfører og noe som har utgjort en stor del av deres oppdragsmengde de siste årene.

Torsdag kommer mer detaljerte tall for slaget fra landets største boligbyggere.