I HAGEMODUS: Lasse Thorsen og Marit Sagen i Hagemessen gleder seg til å ønske publikum velkommen og dele ut årets messemagasin når Hagemessen åpner 17. april.

Foto: Torunn Eikanger

Nå kan du tjuvstarte på Hagemessen

Hagemessen på Lillestrøm nærmer seg. Allerede nå kan du få en forsmak på årets messe ved å lese det offisielle messemagasinet i digital utgave.

Det ventes stor tilstrømning av hageinteresserte når Hagemessen åpner på Lillestrøm fredag 17. april. I fjor var det nesten 16.000 som besøkte messa. (Foto: Svanhild Blakstad)

Hage.no har også i år produsert messemagasinet som deles ut gratis ved inngangen under messedagene 17-19. april. Nå kan du lese hele magasinet elektronisk på våre nettsider.

Les messemagsinet digitalt her.

Satser på hage- og uterom
Årets messemagasin er på 68 sider og inneholder aktuelt hage- og messestoff. Som partner til Hagemessen har hage.no/Byggeindustrien stått for redaksjonelt innhold, annonsesalg og produksjon av magasinet for femte år på rad.

– Det er ikke tilfeldig at Byggeindustrien går aktivt inn også mot hagesegmentet. Uterommet blir stadig viktigere for folk, og det gjenspeiler investeringene i denne sektoren. Aldri har det blitt solgt mer til hage og uterom enn i dag, sier sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien og hage.no.

Rekordstor interesse for drivhus og utestuer

Et stort utvalg av drivhus og utestuer blir å se på årets hagemesse.

Foto: Trond Joelson

Blant årets utstillere er det mer enn 15 firmaer som tilbyr ulike typer drivhus, utestuer, paviljonger, lysthus og anneks. – Dette er ny rekord, og bare i løpet av de siste årene har vi mer enn doblet antall utstillere i denne kategorien, sier prosjektleder Marit Sagen i Hagemessen.

Publikum vil kunne oppleve både tradisjonelle drivhus, klassiske drivhus i engelsk stil, minidrivhus, veggmonterte drivhus, hagestuer, paviljonger, terrassetak etc. – Her finner de noe som passer både hagens størrelse og egen lommebok, sier Sagen.

I messemagasinet får du også Finn Schjølls beste tips for deg som skal skaffe drivhus for første gang.

Av innholdet ellers i magasinet kan du lese om rosedyrking for nybegynnere, designhager, hvordan du får lengst mulig blomstring gjennom sesongen, oversikt over årets messenyheter, urban birøkt, grønn utdanning, Norges flotteste uterom i tre og mye mer. I tillegg er det en oversikt over seminarer og foredrag fra messescenen, og ikke minst en fullstendig liste over alle utstillere og hvor de har sine stands.

Les også: Vinn billetter til Hagemessen

Møteplass for hagefolket
Siden 2009 har hage.no samarbeidet med Norges Varemesse, og i 2011 kom avtalen i stand om å gi ut det offisielle messemagasinet til Hagemessen.

– Hagemessen har som målsetting å skape en arena for inspirasjon, kunnskap, gode kjøp – og ikke minst være møteplassen for hagefolket. Magasinet er et oppslagsverk under selve messa, og vi tror mange tar vare på det i etterkant. Alle artiklene og tipsene blir tatt godt i mot, og hagestoff er aktuelt året rundt, sier Sagen og fortsetter:

– For utstillerne er det selvsagt en fordel å bli sett, enten som annonsør eller redaksjonelt. Det er mange utstillere å forholde seg til på messa, og de man vet litt om på forhånd stiller nok ekstra sterkt i kampen om oppmerksomheten.

Årets messe teller over 200 utstillere og legger beslag på 18.000 kvadratmeter over to haller. Her vil publikum finne alt innen hagemøbler, redskaper og maskiner, hageutstyr, frø, løk og planter, griller, stein, ferdigplen og mye mer. Messegeneralen både håper og tror at det blir folksomt på Lillestrøm andre helgen etter påske.

Besøk hage.no på stand
Blant alle utstillerne er også hage.no, som står på stand D02-03. Legg gjerne turen innom og få gratis tips og råd av hageekspert Marit Næss Jørgensen, eller bli bedre kjent med innholdet på hage.no.

Standen er bemannet av representanter fra redaksjonen, salgs- og markedsavdelingen.

35 000 i opplag
I tillegg til gratisdistribusjon til publikum på messen, følger magasinet med som bilag til Byggeindustrien nr 5. I tillegg blir det distribuert i 49 Interflora-butikker i østlandsområdet. Det totale opplaget er på 35 000 eksemplarer.