Fremdriftsplanlegger

Vil du være med å bygge fremtidens T-bane?

Fornebubanen er en nyetablert etat siden januar 2017 under byrådsavdeling for miljø og samferdsel, Oslo kommune. Etaten har ansvaret for å realisere utbyggingen av Fornebubanen. Den nye T-banestrekningen skal gå fra Fornebu til Majorstuen, og banen skal bygges i samarbeid med Oslo kommune og Akershus fylkeskommune. Fornebubanen skal sørge for en raskere og mer effektiv kommunikasjon for beboere og næringsliv i Osloregionen. Fornebubanen har en kontraktsverdi på ca. 16,2 milliarder og planlagt oppstart er 2020.

Firma Fornebubanen
FylkeOslo, Viken
Søknadsfrist26.06.2020

Nå bygger vi Fornebubanen!

Vi søker en kompetent, engasjert og trygg lagspiller som skal bistå prosjektorganisasjonen innen fremdriftsplanlegging.

Fornebubanen søker inntil 2 planleggere. Som planlegger i Fornebubanen får du en unik mulighet til å bidra i en virksomhet som skal stå for den største T-baneutbyggingen i nyere tid. Byggeaktivitetene starter i 2020, og vi skal gjennomføre store bygg- og anleggsanskaffelser i årene som kommer.

Fornebubanen er en virksomhet under etablering, og du må trives med å arbeide med varierte oppgaver i et hektisk, men uformelt, trivelig og tverrfaglig miljø.

Stillingen skal etablere og følge opp prosjektets fremdriftsplaner, og sørge for at Fornebubanen sine retningslinjer for planlegging etterleves intern og eksternt.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for etablering, oppfølging og rapportering av prosjektets fremdriftsplaner
  • Sørge for at Fornebubanen sine retningslinjer for planlegging etterleves
  • Vedlikeholde og videreutvikle fremdriftsplaner innenfor rammene av prosjektets tidsrammer
  • Bidra i oppfølgingen av leverandørenes planer og fremdrift
  • Bidra i oppfølging av arbeid utført av andre enheter i Fornebubanen
  • Oppfølging og rapportering av prosjektets fremdrift på interne og eksterne aktiviteter
  • Tett kontakt med byggeplassen, og prosjekt- og byggeledelsen
  • Bidra til prosjektets månedsrapport
  • Bidra i delprosjektets risikostyring
  • Bidra til videreutvikling av rutiner og prosedyrer innen fagområdet

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen tekniske fag, økonomi, administrasjon eller annet relevant fagområde. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell bakgrunn
  • Erfaring med planlegging og prosjektgjennomføring i bygg- og anleggsbransjen, gjerne fra store prosjekter
  • God kunnskap om planleggerens rolle, primært fra byggherresiden
  • Erfaring med planlegging i Safran er en fordel

Personlige egenskaper

  • Du tar initiativ og jobber selvstendig
  • Du er strukturert og løsningsorientert
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • En jobb med spennende og krevende utfordringer i et samfunnsmessig interessant prosjekt
  • Fleksibel arbeidstid, 37,5 timers uke inkludert lunsjpause.
  • Konkurransedyktige betingelser med lønn etter avtale
  • Som ansatt i Oslo Kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd

Arbeidssted vil være Lysaker.

Spørsmål om stillingen

Renate Skibnes

Leder administrasjon og HR

Telefon 21 80 21 80

renate.skibnes@fob.oslo.kommune.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: