Controller til Mesta Anlegg SørØst

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

Firma Mesta
FylkeAkershus
StedSkedsmokorset
Søknadsfrist20.11.2016

Er du engasjert, selvgående og beskriver deg selv som en lagspiller? Da bør du lese videre!

Da vår nåværende controller i Anlegg SørØst trer inn i en ny rolle internt trenger vi å styrke teamet vårt med en ny controller. Kontorsted vil være på Skedsmo eller eventuelt Hamar avhengig av bosted for den ansatte. Noe reisevirksomhet på dagtid må påregnes.

Mesta sin anleggsavdeling på Sør- og Østlandet er en avdeling i vekst og med høye ambisjoner. Vi består av tre avdelingskontorer, som samlet kan utføre oppdrag hvor som helst i de to landsdelene. Mesta Anlegg SørØst har lang erfaring med anleggsprosjekter langs vei og bane, både for statlige, kommunale og private kunder. Avdelingen arbeider med grunnarbeider og veibygging, mindre betongarbeider, støyskjermer, gjerder, rekkverk, trafikkavvikling, sprengning, asfaltskjæring og grunnboring. Det er ingen forutsetning at du har jobbet med dette tidligere, men at du synes fagområdet virker spennende. Stillingen rapporterer til prosjektsjef og inngår i hans ledergruppe.

Som controller har du ansvaret for IT og økonomi funksjonen i Anlegg SørØst. Controlleren skal bistå prosjektleder, prosjektingeniør og anleggsleder i deres oppfølgingsarbeidet av kontraktene/prosjektene og tilrettelegge for gode system og rutiner. Du vil også få ansvar for opplæring i systemer og rutiner.

For ytterligere informasjon om stillingen ta kontakt med Prosjektsjef Øyvind Lillefjære Sætre, tlf.: 988 58 672.

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonal og etnisk bakgrunn.
Arbeidsoppgaver

  • Kontroll og overvåking av fremdrift, løpende utfakturering og tidsfrister
  • Ansvar for økonomirapportering og budsjettering
  • Kontroll og oppfølging av inntekter, kostnader, økonomiske nøkkeltall og prognoser
  • Økonomisk analyse, planlegging og budsjettering for fagområdene og på et overordnet nivå
  • Være superbruker innen systemer for prosjektstyring, planlegging og oppfølging
  • Ansvarlig for at time og ordreregistreringsystemet brukes
  • Periodisere kostnader og inntekter samt rapportere økonomisk status i egne kontraktsområder

Kvalifikasjoner

  • Bachelor og eller mastergrad i økonomi
  • Erfaring med rapporterings- og analyseverktøy, herunder Excel
  • Gode teoretiske og praktiske kunnskaper innen økonomistyring
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Du må disponere egen bil

Egenskaper

  • God evne til samarbeid med sikte på å skape resultater i fellesskap
  • Evne til å omsette analyser til praktiske råd og tiltak
  • Du jobber systematisk og strukturert, og tørr å prioritere
  • Du har evnen til å se helheten og ikke bare detaljene

Det tilbys

  • En spennende stilling i ett godt og dynamisk arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsordninger
  • Et team som jobber sammen mot et felles mål

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: