Firma | Jobzone for Tromsø kommune |
Fylke | Troms |
Sted | Tromsø |
Søknadsfrist | 27.11.2011 |
Leder Bygg
For å møte utfordringene knyttet til utvikling, utbygging og forvaltning av kommunens bygningsmasse trenger vi en engasjert og fremtidsrettet leder for Bygg, etter de mål og strategier som er lagt for Eiendom. Fagavdelingen vil bestå av til sammen ca 90 personer.
Leder Bygg vil sammen med de øvrige faglederne i Eiendom være nærmeste støtte til eiendomssjefen og inngå i enhetens ledergruppe. Vedkommende skal dermed også være med på å bringe enheten stadig videre organisatorisk, som blant annet medfører utvikling, vedlikehold og implementering av overordnede planer og styringsverktøy.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å utvikle og følge opp kort- og langsiktige mål og strategier for fagområdet
- Ledelse og personalansvar
- Samordning og koordinering innen faggruppen, mot andre deler av Eiendom samt andre kommunale enheter
- Budsjett- og økonomioppfølging og -rapportering
- Sørge for nødvendige økonomiske vurderinger og god styring av ressursdisponering i et langsiktig perspektiv
- Sørge for til en hver tid god oversikt over eiendomsstatus, inklusive tilstand
- Sørge for at portefølje- og vedlikeholdsplaner utvikles og følges opp
- Sørge for videreutvikling av byggeprogram samt utvikling og oppfølging av nødvendige planer, eks miljø- og energiplaner, sikkerhetsplaner
- Sørge for at eiendommene til enhver tid tilfredsstiller gjeldende lover og forskrifter
- Ansvar for å utvikle effektive drifts- og forvaltningsmodeller
- Sørge for enhetlige og effektive rutiner, systemer og styringsverktøy, koordinert mot enhetens øvrige oppgaver
- Utarbeiding av rapporter og beslutningsgrunnlag til politisk behandling
- Sørge for faglig kvalitetssikring mot andre deler av Eiendom samt andre kommunale enheter
Krav til kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse innen relevant fagområde, gjerne på masternivå eller lederutdanning som påbygning
- Relevant ledererfaring fra store og komplekse organisasjoner
- Personalledererfaring og erfaring fra omstillingsledelse
- God økonomikompetanse
- Strategiske og analytiske evner
- Beslutningsdyktig, serviceinnstilt og løsningsorientert
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
Personene vi søker må kunne samhandle med en rekke ulike enheter i kommunene. Serviceinnstilt holdning og gode kommunikasjonsevner vil derfor være viktig for alle stillinger. I tillegg forventes det initiativ og engasjement i forhold til planlagte tiltak og endringer. Personene vi søker vil også måtte bidra aktivt for å videreutvikle et godt fag- og arbeidsmiljø i enheten. I alle stillinger må en være fortrolig med data som arbeidsverktøy.
For samtlige lederstillinger blir det viktig med tydelig ledelse. Vedkommende må ha evner og lyst til å lede, motivere og utvikle sine medarbeidere og i tillegg ha evne til å styre målrettet og effektivt. Planlegging og oppfølging blir derfor sentrale oppgaver.
Da eiendom er i kontinuerlig utvikling vil det kunne bli foretatt tilpasninger i organisasjon og oppgaver. Endelig definering av oppgaver vil bli sett i sammenheng med fagmiljøenes samlede kompetanse.
Vi kan tilby utfordrende og spennende og utfordrende oppgaver, med store personlige og faglige utviklingsmuligheter. For riktige personer kan vi tilby gunstige arbeids- og pensjonsordninger.
For mer informasjon, ta kontakt med eiendomssjef Tromsø Kommune Beate Nemeth tlf 97773449 eller Grete Wilsgaard Jobzone tlf. 90866924. Søknad og CV sendes grete@jobzone.no innen 27. november 2011
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Jobzone for Tromsø kommune, Tromsø
- Fylke Troms