Bra fra Coor

Coor Service Management AS leverte gode, solide resultater i 2010.

EBITA endte på 67,8 millioner, hvorav 18,5 millioner skyldes opphør av gammel AFP-ordning. Omsetningen til Coor Service Management AS ble redusert fra 925 millioner i 2009 til 913 millioner i 2010.

Igjen kan Coor Service Management AS vise til gode resultater. 2010 endte med en omsetning på 913 millioner kroner og et resultat (EBITA) på 67,8 millioner kroner. I forbindelse med opphør av gammel AFP-ordning, ble det i 2010 inntektsført til sammen 18,5 millioner kroner. Korrigert for endringen i AFP-forpliktelsen, ble årets EBITA 49,3 millioner kroner. En økning fra 33,5 millioner i 2009. Begge Coors forretningsområder, skadeservice og Facility Management bidrar til det gode resultatet.

- Store krav til økt lønnsomhet både i privat næringsliv og i offentlig virksomhet bidrar til at stadig flere velger å overføre ikke-kjerneaktiviteter til Coor, sier administrerende direktør AnnaCarin Grandin. - Fortsatt er outsourcing av enkelttjenester mest vanlig i Norge, men stadig flere ser fordelene ved å samle servicetjenestene sine hos én leverandør.

I 2010 signerte Coor en ny kontrakt med Nordea.

- Nordea er en betydelig kunde for oss som det er gledelig å ha med på laget. Forretningsmulighetene i markedet er gode og det skal vi ta vare på ved å fortsette å utvikle vår virksomhet og vårt tilbud, forteller Grandin.

Tjenestene Coor leverer er drift og videreutvikling av det som ikke er kjernevirksomhet i andre bedrifter og virksomheter. Selskapene kan oppnå resultatforbedringer opp mot 20 prosent som bidrar til positive utslag på kundenes resultater. Skadeservicevirksomheten vokser også, hvor Coor i stadig større grad befester sin posisjon som en profesjonell leverandør av skadeservicetjenester.