Ellers har vi ansatt en ny medarbeider, Svanhild Blakstad, som kommer fra Dine Penger som eies av VG. Hun skal som redaksjonssjef i Mediehuset Byggeindustrien ha et hovedansvar for vår forbrukersatsing mot Hage og Bolig. Dette betyr at våre Hagesider vil få en ny vår. Interessen for hagestoff er sterkt økende, og mange nye grupper er blitt mer opptatt av det som skjer i og rundt hagen. Den alminnelige velstandsutviklingen og samfunnsutviklingen ellers, har også gjort at mange nå investerer langt mer i sine hager og hageanlegg enn før. Det kan kanskje også ha en sammenheng med at stadig flere menn er blitt interessert i hagene sine.
I likhet med de store hagesentra og blomsterbutikker kaster også de store byggevarehusene seg på hagebølgen. Mange byggevarehus bygger ut sine hageavdelinger – og i de nye varehusene som nå kommer er det allerede fra starten av store hageavdelinger. Også stadig flere produsenter satser mot hagesegmentet. Det gjør også mange importører.
Mange har latt hobbyen bli et yrke. Det er vokst frem veldig mange nye bærekraftige mindre foretak som har funnet sine nisjer.
Så nå er det bare å planlegge. Våren kommer fortere enn du tror.
- Nøkkelord
- Hage leder