VW størst på nyttekjøretøy

Som i de fem foregående årene er Volkswagen størst i nyttekjøretøy-segmentet, med Volkswagen Caddy og Volkswagen Transporter som Norges to mest kjøpte varebilmodeller.

Markedsandelen blant nyttekjøretøyer økte til 25,5 prosent etter at det ble solgt vel 2.000 flere nyttekjøretøyer fra Volkswagen i fjor. Volkswagens vekst i dette segmentet var over 60 prosent høyere enn totalmarkedet og mer enn dobbelt så stor som nærmeste konkurrent.

- Vi er svært fornøyd med at Volkswagen Nyttekjøretøy har styrket sin posisjon og nå står for mer enn en fjerdedel av varebilsalget i Norge, sier Harald Frigstad, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.

- Vi har fått full uttelling for utvidelsen av modellprogrammet med Volkswagen Caddy Maxi og lansering av nye Volkswagen Transporter. Det er en klar trend at kundene nå velger biler med firehjulsdrift og våre 4Motion-modeller utgjør nær halvparten av salget vårt, sier Frigstad.

Volkswagen ble også landets mest kjøpte personbil i 2010 med en markedsandel på 15,0 prosent og 19.172 solgte biler.