Nytt navn og logo

Fra i dag markedsfører Posten Norge seg under navnet Bring mot bedriftskunder i Norden. 

Bring blir en samlende merkevare for den nordiske post- og logistikkvirksomheten. Samtidig fornyes Postens logo for å vise at Posten og Bring tilhører samme konsern.

I flere år har Posten Norge gjennomført en betydelig omstilling og utvikling. Samtidig har konsernet investert over fem milliarder på å kjøpe en rekke selskaper i Norden. Det er gjort for å realisere målet om å være et ledende post- og logistikkonsern. Postens nye merkevarestrategi underbygger konsernets strategi og skal vise at Posten satser offensivt med Norden som hjemmemarked. Nå inngår de oppkjøpte selskapene under samme merkevare.

- Vi må vise at Posten utvikler seg for å møte fremtiden, og at det er sammenheng mellom vår offensive satsing i Norden og Postens velkjente virksomhet i Norge. Med ny merkevare skal vi forene krefter for å nå målet om å være et ledende post- og logistikkonsern i Norden, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.

I Norge har Posten et viktig samfunnsoppdrag, en sterk posisjon i befolkningen og lange tradisjoner å ta vare på. Posten viderefører derfor navnet og den velkjente rødfargen i Norge og får en ny og moderne logo som fortsatt skal kjennetegne tilbudet til privatkundene, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Utenfor Norge vil ikke Posten-navnet fungere, fordi det kan forveksles med andre lands postselskaper.

- Posten vil vise at vi satser offensivt for å møte fremtiden og tilbyr et bredt produkt- og tjenestetilbud som møter kundenes behov. Vi er sterkere sammen og det skal kundene merke, sier Mejdell.