Byggern har mest lojale kunder

Byggern-kjeden har de mest lojale kundene innen byggevarehandelen hårfint foran Maxbo. Lenger bak finner vi Byggmakker.

Dette viser forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Her har over 10 000 kunder uttalt seg om sine faste leverandører av varer og tjenester. Spørsmålet som ble stilt var: Hvor sannsynlig er det at du vil fortsette kundeforholdet? 32. plass Mens Coop Prix og optiker-kjeden Synsam topper, finner vi på 32 plass Byggern med 82,1 poeng, mens Maxbo på 38. plass figurer med 81,3. Poenggivning over 80 prosent defineres av kundebarometeret som svært lojale kunder. Først på 79. plass sammen med Volvo finner vi Byggmakker med en score på 78. Intervallet 70-80 defineres som delvis lojale kunder. Folk trives Byggern-kjeden preges av stabilitet og langsiktighet hvor vi har dyktige medarbeidere ute i butikkene som har stor produktkunnskap, kommenterer en fornøyd markedssjef Arve Lorentzen i Byggern Norge. I vår kjede er det lite turnover på medarbeiderne. Folk trives. Dessuten er ikke sortimentet så bredt som hos noen av våre konkurrenter. Derfor har våre folk fagkunnskapen på de varene som finnes hos oss, fremholder Lorentzen.