– Dette var en overraskende og hyggelig anerkjennelse i en tid med tøff konkurranse. Vi hadde ikke oppnådd dette uten den gode innsatsen fra våre medarbeidere, sier varehussjef Nanna Ulstein i en pressemelding.
Maxbo Sykkylven hadde et driftsresultat i 2022 på 3,2 millioner kroner, som tilsvarer 6,8 prosent. Omsetningsveksten var på 7,9 prosent.
Trond Bentestuen, administrerende direktør i Maxbo, mener de er en svært verdig vinner av årets varehus.
– Nanna og alle hennes ansatte har imponerende kontroll på driften. De har god lønnsomhet, og inntektene fortsetter å vokse. Samtidig har de veldig fornøyde og trofaste kunder, som vender tilbake og bidrar til de gode tallene, sier Bentestuen i pressemeldingen.
I juryens begrunnelse trekkes det også frem at Maxbo Sykkylven stadig øker kompetansen, alltid leverer til alle frister, er aktive i lokal markedsføring og på sosiale medier, og at de har en veldig god ledelse.
Varehuset har nå gått inn i en sesong hvor mange skal pusse opp ute..
– Akkurat nå selger vi mye utemaling og materialer til terrasser. I tillegg er dette høysesong for salg av griller, og alt som har med hagearbeid gjøre, forteller Nanna Ulstein.
- Nøkkelord
- Maxbo