Firma | Statsbygg |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 18.05.2021 |
Vil du være med på å videreutvikle innkjøpsfunksjonen i Statsbygg?
Anskaffelser er strategisk viktig for Statsbygg, og skal bidra til at vi når våre mål til beste for våre kunder og samfunnet. Statsbyggs seksjon for innkjøp og avtaleoppfølging og innkjøp har ansvar for utvikling av anskaffelsesområdet, og søker nå etter en innkjøpsrådgiver med interesse for innovasjon, bærekraft, miljø og sirkulære anskaffelser.
Seksjonens ti ansatte bistår hele Statsbygg med å anskaffe varer og tjenester fra arkitekter, rådgivere, entreprenører, håndverkervirksomheter, og administrative tjenester, med vekt på konsulenttjenester og IKT-prosjekter.
Som innkjøpsrådgiver hos oss vil du knytte kontakt med og samarbeide med alle deler av vår organisasjon spredt ut over hele landet.
Seksjonen ønsker en medarbeider som kan bidra til å videreutvikle anskaffelsesområdet, både strategisk og operativt. Aktuelle arbeidsoppgaver vil være:
- Lede og koordinere anskaffelsesprosesser i henhold til regelverket for offentlige anskaffelser
- Gi innkjøpsfaglig rådgivning og kvalitetssikring
- Bidra til å videreutvikle vårt styringssystem på anskaffelsesområdet, herunder policyer, prosedyrer og maler
- Bidra i arbeideidet med å implementere bærekraft i virksomhetens anskaffelser
- Bidra til å fremme innovativ innkjøpspraksis og løsninger
- Gjennomføre analyser knyttet til innkjøpsområdet, herunder identifisering, oppfølging og realisering av gevinster
- Være en ressurs til å ytterligere å digitalisere våre anskaffelsesprosesser
- Kurs og opplæringsvirksomhet
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning på masternivå, gjerne innenfor områdene økonomi eller rettsvitenskap
- Erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fortrinnsvis innenfor offentlig sektor
- Interesse for innovasjon, bærekraft, miljø og sirkulære anskaffelser
- God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser, enten gjennom arbeidserfaring eller fordypning gjennom studie vil vektlegges
- God digital kompetanse, og kjennskap til relevante systemer brukt i innkjøpssammenheng er en fordel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- God evne til å lede prosesser og til å engasjere de involverte i prosessen
- God evne til å samarbeide og kommunisere med ulike mennesker både internt og eksternt
- Løsningsorientert og forretningsorientert
Vi tilbyr
- Spennende oppgaver i tverrfaglig miljø med gode utsikter for faglig og personlig utvikling
- Pensjons- og forsikringsordninger og boliglån gjennom Statens Pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger som støtte for trening og eget bedriftsidrettslag
- Stillingen lønnes iht. statens lønnsregulativ i kode 1434/1364 rådgiver/seniorrådgiver fra kr 560 000 - kr 700 000 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte kan høyere lønn vurderes
Kontaktinformasjon
Tove Kristiansen
Innkjøpssjef
990 47 339
Eva Carina Aune
Seniorrådgiver
93224903