Prosjekteringsleder

Bane NOR er et statsforetak som forvalter og utvikler infrastruktur knyttet til jernbane i Norge. Selskapet eier og forvalter landets jernbaneeiendom og har ansvar for store utbyggingsprosjekter knyttet til utvikling av jernbanenettet. Bane NOR skal levere et velfungerende, pålitelig og sikkert transportsystem og legge til rette for trafikkvekst ved å utvikle knutepunkter og godsterminaler. Konsernet har om lag 3 500 ansatte og hovedkontor i Oslo. Bane NOR har fem divisjoner; Utbygging, Infrastruktur, Kunde og trafikk, Eiendom, Digitalisering og teknologi.

Utbyggingsdivisjonen er ansvarlig for planlegging og bygging av de store jernbaneinvesteringene i Bane NOR. Porteføljen inkluderer blant annet InterCity-utbyggingen, jernbanetunnel gjennom Oslo, samt flere store prosjekter i Bergensområdet.

FirmaBane NOR
FylkeVestland
StedBergen
Søknadsfrist09.11.2020

Vi trenger en dyktig prosjekteringsleder til oppfølging av samtlige fagdisipliner og tilhørende oppfølging og styring av rådgiverkontrakten i prosjektet Arna - Fløen. Tar du utfordringen?

Utbyggingsdivisjonen er ansvarlig for planlegging, utredning og bygging av nye dobbeltsporstrekninger i Bane NOR. Vi har en av Norges største prosjektporteføljer innen infrastruktur. Porteføljen inkluderer blant annet hele InterCity-utbyggingen med prosjekter som Follobanen, Fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 samt flere store prosjekter i Bergensområdet.

Utbygging Vest er en del av Utbyggingsdivisjonen i Bane NOR og har det overordnede ansvaret for de store utbyggingsprosjektene i Vest- og Midt-Norge. Enheten er i dag ansvarlig for byggingen av dobbeltspor mellom Arna og Bergen, og for detaljplanlegging av nye prosjekter i vårt område. Flere byggeprosjekter står for tur i årene fremover, som utvidelse av godsterminalen i Bergen og fellesprosjektet med Statens vegvesen; E16 og Vossebanen Arna- Stanghelle. Vi har et engasjert og tverrfaglig miljø med ca. 85 medarbeidere. Arbeidssted er Bergen.

Bane NOR ivaretar sitt samfunnsansvar og følger til enhver tid de råd som gis fra nasjonale helsemyndigheter i den nasjonale krisen med bekjempelse av Covid-19 virus. Vi gjennomfører fortsatt de fleste intervjuer via video, men gjør en vurdering i hver enkelt prosess for muligheten til å gjennomføre fysisk intervju i dialog med kandidat.

Arbeidsoppgaver

  • Lede arbeid med oppfølging av tekniske avklaringer i byggetiden og avklare disse i dialog med rådgiver og andre premissleverandører.
  • Følge opp rådgiver som er ansvarlig søker ifm. byggesaker
  • Lede arbeid med 3. partskontroll av arbeidsgrunnlaget
  • Bidra til kontraktsoppfølging på rådgiverkontrakten med rapportering og endringshåndtering og følge opp at kontraktuelle krav overfor prosjekterende til FDV og sluttdokumentasjon ivaretas.
  • Gi innspill og faglig støtte til tekniske løsninger.
  • Bidra i analysearbeid og medvirke til at krav i lover, forskrifter og standarder blir ivaretatt.
  • Sikre at det planlegges gode byggbare løsninger som hensyntar fremtidig drift gjennom koordinering med interne avdelinger i Bane NOR og eksterne interessenter som kommunen, fylkeskommunen, vegvesen, kabelaktører.
  • Lede tverrfaglige gjennomganger og lede koordineringsoppgaver mellom fagene/entreprisene.
  • Sikre at løsninger prosjekteres i henhold til Bane NORs standarder, Teknisk regelverk, Trafikkregler for jernbanenettet og andre lovpålagte krav.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning som Bachelor, Master eller annen lang og relevant fagbakgrunn
  • Erfaring fra entreprenør-, rådgiver- eller byggherrevirksomhet med relevans for stillingen og tilsvarende oppgaver
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • Erfaring med kontraktstandardene NS8401, NS8402 og NS8405
  • Erfaring med Statens vegvesen sine prosesskoder, håndbok R761 og R762. Fordel med erfaring fra NS3420 standarden.
  • Fordel med kunnskap og erfaring med BIM.
  • Fordel med erfaring fra samferdsel og gjerne arbeid i nærhet til jernbane.
  • Fordel med erfaring fra underbygning og konstruksjoner.

Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer av vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Personlige egenskaper

  • Du er interessert i samferdselsprosjekter, og ønsker bidra til gode og helhetlige løsninger
  • Du samarbeider og kommuniserer godt internt i prosjektet og med andre relevante aktører
  • Du er strukturert med evne til å planlegge arbeidene
  • Norsk er arbeidsspråk i våre prosjekter og du må derfor kunne uttrykke deg godt både skriftlig og muntlig

Arbeidsmiljø er viktig for oss, så du må identifisere deg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.

Vi tilbyr

  • Muligheten til å bidra til forming og utvikling av et stort og sammensatt samferdselsprosjekt
  • Gode utviklingsmuligheter i en organisasjon i vekst sammen med dyktige kollegaer og sterke fagmiljøer
  • Du vil bli en del av et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver.
  • Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte.
  • Vi har også svært gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibel arbeidstid (sommer og vintertid)
  • Sentralt beliggende arbeidssted med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
  • Personalbillett med Go Ahead, SJ og VY sine tog

Kontaktinformasjon

Thomas Rolf Brattheim

Seksjonsleder Prosjekteringsledelse

98684479

Thomas.Brattheim@banenor.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: