Firma | Sporveien |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 04.06.2020 |
Sporveien besitter mange spennende og sentrale eiendommer med et stort utviklingspotensial. Vi skal fremskaffe moderne infrastruktur for bussdrift og tilrettelegge for fossilfrie busser og kapasitetsøkning. Videre skal vi arbeide aktivt for å optimalisere fremtidig samfunnsmessig nytte og kommersielle muligheter i eksisterende og nyervervet eiendomsportefølje.
Du får ansvar for måloppnåelse, økonomi og fremdrift for egne prosjekter i utviklingsfasen.
Arbeidsoppgaver:
- Identifisere organisasjonens behov for eiendommer og kapasiteter
- Samhandling med Ruter AS for å møte langsiktige og strategiske behov for ny og endret anleggskapasitet for buss
- Beskrive muligheter og ideer for utnyttelse av eksisterende portefølje, samt fremme eventuelle behov for erverv av ny eiendom
- Etablere prosjekter og lede arbeidet med å utvikle overordnet konsept- og byggeprogram
- Planlegge, etablere og lede en prosjektorganisasjon med interne og eksterne ressurser
- Sikre god økonomi, kvalitet og fremdrift i utviklingsfasen
- Kontrahere rådgivere og lede arbeidet med reguleringsprosesser og myndighetskontakt
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdannelse innen bygg, anlegg, eiendom, arkitektfag, jordskifte eller tilsvarende
- Erfaring med eiendomsutvikling i tidligfase fra byggherre/eiendomsutvikler/rådgiver
- Kunnskap om reguleringsprosesser og planprosesser og gjerne noe erfaring med myndighetskontakt
- Noe erfaring med kalkyle, prosjektøkonomi, planlegging og målstyring
- Kjennskap til lover, forskrifter og myndighetskrav
Personlige egenskaper:
- Resultat- og løsningsorientert, og tar initiativ til utvikling og forbedring
- Svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evner å formidle planer og prosjekter på en enkel og forståelig måte
- Selvstendig, tar ansvar, har gjennomføringsevne og er en pådriver for fullføring av oppgaver og leveranser
- Nøyaktig og etterrettelig, med stort fokus på kvalitet og effektivitet
Hvorfor Sporveien:
- Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
- Gode muligheter for faglig og karrieremessig utvikling
- Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
- Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag
Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).
Vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom Semac AS.
Ønskes ytterligere informasjon om stillingen, kan du kontakte Compass Human Resources ved Jonny Arnesen på telefon 924 96 992 eller Johnny Aastad på 909 80 198. Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Skriftlig søknad med CV kan lastes opp viadenne siden
Søknadsfrist: Snarest og senest 4. juni.