Andreas Øgaard Bergh

Ahlsell lanserer lojalitetsprogram

Selskapet satser nå på konseptet Ahlsell Byggteam, som er rettet inn mot små- mellomstore byggkunder.

- Dette er et lojalitetsprogram og ikke bare et fordelsprogram. De som blir medlemmer i Ahlsell Byggteam og er lojale til å bruke mulighetene, vil virkelig kunne hente ut store besparelser og øke sin lønnsomhet, forteller segmentsjef industri og bygg i Ahlsell, Andreas Øgaard Bergh i en pressemelding.

- Programmet ble startet for et år siden, og vi kjørte en kontrollert testperiode med utvalgte butikker og kunder i starten. Dermed fikk vi viktige tilbakemeldinger og korreksjoner før vi nå ruller dette ut til stadig flere butikker og kunder. Tilbakemeldingene fra kundene er veldig gode, og det inspirerer oss til videre arbeid, forteller Øgaard Bergh.

Segmentsjefen mener kundeprogrammet vil kunne få stor betydning.

- De store aktørene har sine fordeler i innkjøpsavtaler, forsyning, service og på andre områder, mens Ahlsell Byggteam er konseptet som gir store fordeler til små og mellomstore byggere, sier han.