Leder strategi og kategoriledelse

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen. Vi bygger ut og driver det nasjonale jernbanenettet, styrer togtrafikken, forvalter og utvikler all jernbaneeiendom. Konsernet har om lag 4 500 ansatte og hovedkontor i Oslo.

Nå er vi inne i en historisk satsing på jernbane og søker nye medarbeidere.

FirmaBane NOR
FylkeOslo
Søknadsfrist25.08.2019

Vil du være med å utvikle leverandørmarkedet slik at Bane NOR får mer jernbane for pengene?

Bane NOR styrker anskaffelsesorganisasjonen for å møte det økte investeringsnivået fremover. Vi søker deg som har strategisk innsikt, kommersielt fokus samt høy gjennomføringsevne. Du skaper endringer og etablerer god kategoriledelse i Bane NOR gjennom tydelig ledelse og involvering på tvers av organisasjonen.

Du vil få en nøkkelposisjon i Bane NORs satsning på strategiske anskaffelser, og kommer inn i en nyetablert rolle hvor du får mulighet til å sette retning og være en pådriver for utviklingen av et innovativt og bærekraftig leverandørmarked.

Arbeidsoppgaver

De viktigste arbeidsoppgavene for denne svært sentrale rollen er:

  • Utvikle og følge opp strategisk retning for våre anskaffelser
  • Forstå markedsutviklingen i leverandørmarkedet
  • Skape relasjoner og samarbeide med våre leverandører
  • Etablere kategoriledelse i Bane NOR og utvikle tilhørende prosesser og systematikk
  • Motivere, engasjere og lede seks kategoriledere for optimalisering av sin kategori
  • Identifisere og realisere gevinster
  • Skape synergier på tvers av kategorier

Kvalifikasjoner

Følgende bakgrunn og utdannelse er viktig for å lykkes i denne rollen:

  • Høyere utdanning fra universitets- eller høgskolenivå, minimum bachelorgrad
  • Relevant utdanning kan kompensere for utdanningskravet
  • 10 til 15 års erfaring fra større innkjøpsorganisasjoner og arbeid med strategi og kategoriledelse
  • Kompetanse innen offentlige anskaffelser, analyse og strategi, markedsdialog og leverandørutvikling
  • Ledererfaring

Personlige egenskaper

Følgende egenskaper er sentrale for å lykkes i denne rollen:

  • Du er initiativrik, nytenkende og ambisiøs på selskapets vegne
  • Du har gode kommunikasjons- og samhandlingsegenskaper
  • Du evner å tenke helhetlig og har god forretningsforståelse
  • Du er analytisk og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
  • Du er en tydelig og motiverende leder med høy gjennomføringskraft

Vi tilbyr

Det viktigste vil tilbyr deg i denne rollen er:

  • En svært sentral rolle hos en fremtidsrettet og bærekraftig samfunnsaktør
  • Muligheter til å forme både organisasjonen og strategien i enheten
  • Gode pensjonsordninger
  • Personalbillett med VY sine tog
  • Fleksibel arbeidstid

Spørsmål om stillingen

Karit Wiig

Senior Rekrutteringsrådgiver i Experis

Telefon 913 17 033

Sissel Teoh Melkild

Rekrutteringsrådgiver i Experis

Telefon 406 39 890

Søk stilling

Vis flere stillinger: