Prosjektleder Anne Brit Moen i Statens vegvesen Prosjekt Vestoppland skifter side av "bordet".

Anne Brit Moen til Skanska

Prosjektleder Anne Brit Moen i Statens vegvesen begynner i Skanska 1. mai.

– Jeg har lyst til å prøve noe nytt før det er for sent, og jeg synes Skanska virker som en veldig spennende entreprenør å jobbe for, sier Moen til Byggeindustrien.

Det var Oppland Arbeiderblad (Krever innlogging) som først meldte om at Moen forlater sin stilling som prosjektleder for Prosjekt Vestoppland i Statens vegvesen, som har hovedkontor i Gjøvik.

– Jeg har en helt fantastisk jobb der jeg er, med et godt lag av dyktige kollegaer. Det ligger ikke noe ønske om å slutte bak beslutningen om jobbskifte, men etter mange år med planlegging av veiprosjekter har jeg nå lyst til å bruke kompetansen min også blant dem som bygger veier, sier hun til OA.

I sin jobb som prosjektleder for Prosjekt Vestoppland har Moen hatt ansvaret for planleggingen og utbyggingen av både fv.33 Skreifjella-Totenvika, rv.4 Hadeland, E16 Valdres og E16 Jevnaker/Ringerike. Prosjektporteføljen har en samlet kostand på cirka 12 milliarder kroner.

Fra 1. mai er hun ansatt i Skanska Norge, og det vil ikke være veldig overraskende om hun etter hvert vil lede ett av entreprenørselskapets store anleggsprosjekter.

– Jeg er opptatt av fag og faglig utvikling i bransjen min. Entreprisene blir større og større, og en stadig større del av ansvaret løftes over i hovedentreprisene. Skanska er store i denne bransjen, og jeg ser det som faglig spennende å kunne bruke kompetansen min også på entreprenørsida. Jeg vil bli tilknyttet konsernets hovedkontor i Oslo sentrum, men etter hvert blir det vel å reise ut og jobbe på et av de store anleggene deres, sier Moen, som fortsatt skal bo i Gjøvik og ser for seg en kommende tilværelse som ukependler, skriver OA.