ABAX reiser på digitaliseringsturne med foodtruck.

ABAX vil øke digitalisering av byggenæringen

Mandag 25. september rullet teknologiselskapet ABAX ut på turné for å besøke en rekke av landets byggeplasser. Målet: Løfte digitalisering av byggenæringen opp og frem.

- Den norske byggenæringen opplever for tiden en digitaliseringsboom. Med kampanjen ønsker vi å skape en morsom vri på det å gå fra papir og Excel-ark, til en digital hverdag. Vi ser heldigvis at den norske byggenæringen har blitt mye flinkere det siste året til å ta i bruk digitale løsninger, godt hjulpet av myndighetenes krav om elektroniske mannskapslister, sier Sandra Lindberg, markedssjef i ABAX i en pressemelding.

Med kampanjen kommer ABAX på besøk til en rekke små og store byggeplasser i Norge. Turneen og kampanjen varer i åtte uker og startet i Bergen 25. september.

Deretter går turen til Voss og så Lillestrøm, hvor de deltar på bygg- og anleggsmessen «Bygg Reis Deg», 18. oktober.

Turneen fortsetter gjennom Vestfold, til Sørlandet og avsluttes 3. november i Haugesund.

ABAX sitt nyeste produkt ABAX Worker, sikrer ifølge pressemeldingen at oppgaver som prosjektstyring, HMS, kvalitetssikring, avvikshåndtering og timeregistrering, kan gjøres enklere og hundre prosent digitalt.

Ved å løfte alt opp i «skyen» blir det enklere for både ansatte og eier av bedriftene å håndtere prosjektstyring, ordre, timeføring, og HMS/KS-arbeid. ABAX har lagt vekt på brukervennlighet, design og god dokumentasjon av data i sanntid. Tjenesten er tilgjengelig via webportal, samt mobilapplikasjon for systemene Android og iOS.