Innkjøpsleder, distrikt Buskerud

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær NOK 24,5 milliarder (2015), og halvparten av de 7000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og selskapet har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

«Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»

FirmaVeidekke Entreprenør
FylkeBuskerud
StedDrammen
Søknadsfrist25.01.2017

Distrikt Buskerud inngår i Veidekke Entreprenør AS Region Syd, sammen med distrikt Telemark/Vestfold, distrikt Agder, Norske Stålbygg AS og Block Berge Bygg AS. Regionen omsetter for ca. 3 mrd. og har 710 ansatte (2015). Distrikt Buskerud har avdelinger i Drammen, Hallingdal og AS Valdresbygg, med totalt ca. 155 medarbeidere.

Da vår nåværende innkjøpsleder skal gå av med pensjon sommeren 2017, søker vi hans etterfølger. Som innkjøpsleder hos oss har du en rådgivende stilling. Vi ønsker i tillegg at kandidaten har evnen til å være en effektiv pådriver for prosjektledelsen, slik at våre innkjøp gjennomføres på en profesjonell og redelig måte. Det forventes at du har god kjennskap til byggebransjen og at du har evnen til å tenke helhetlig og strategisk i en hektisk prosjekthverdag. Som innkjøpsleder rapporterer du til distriktslederen i Buskerud.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå i oppstartsmøter
  • Utarbeide innkjøpsplaner i samarbeid med prosjektene
  • Styre innkjøpsprosessen
  • Lede forhandlingsmøter og kontraktsmøter med UE og leverandører
  • Bidra til samkjøp mellom prosjekter
  • Utføre påsekontroller i hele verdikjeden
  • Implementering og oppfølging av konsernets og distriktets samarbeids- og rammeavtaler
  • Markedsovervåkning av leverandører og UE
  • Bistå prosjektene i handel med utlandet
  • Aktiv bidragsyter til bedriftens innkjøpsnettverk
  • Distriktets spisskompetanse på innkjøp med tanke på prosess, marked og forhandlinger/kontrakt

Kvalifikasjoner

  • Byggingeniør eller annen relevant byggteknisk utdanning. God kjennskap til byggebransjen.

Profil

  • Strukturert, metodisk og målrettet (Profesjonell)
  • Høy integritet og etisk bevissthet (Redelig)
  • Involverende og teamorientert (Entusiastisk)
  • Ambisiøs og nyskapende (Grensesprengende)

Personlige egenskaper

  • Pågangsmot kombinert med sosial intelligens
  • God kommunikator og relasjonsbygger
  • Strukturert og planmessig
  • Omgjengelig
  • Bidra til å spille andre gode
  • Forretningsmessig sans og god forhandlingsteknikk

Vi tilbyr

Om du blir vår nye innkjøpsleder får du en selvstendig stilling blant dyktige kollegaer i et involverende arbeidsmiljø. Vi ønsker en kandidat som kan tilføre oss ytterligere profesjonalitet i våre innkjøp, være en støttespiller for prosjektene og ha et øye for videreutvikling av rutiner for effektivitet i prosjektene våre. Dette vil bli ditt mandat og ansvar.

Vi har konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger, og vi kan tilby deg medeierskap i form av aksjer, noe som gir en unik og samlende bedriftskultur.

Noe reising må påregnes da hele Buskerud, Valdres, Asker og Sandvika vil være arbeidsområde. Kontorsted vil primært være ved vårt distriktskontor i Drammen. I tillegg har vi avdelingskontorer på Gol og Fagernes.

For å høre mer om vår arbeidsplass kan du ta kontakt med distriktsleder Marius Plünnecke tlf. +47 975 16 318 eller innkjøpsleder Jan Larsen tlf. +47 911 91 165.

Søk stilling

Vis flere stillinger: