Eiendomskoordinator

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeMøre og Romsdal
StedMolde eller Ålesund
Søknadsfrist09.06.2016

Vi har nå en ledig stilling som Eiendomskoordinator ved HR- og Administrasjonsavdelingen i Region midt. Kontorsted er i Molde eller Ålesund.

Bygg- og eiendomsforvaltningsseksjonen for Region midt består i dag av 5 medarbeidere inkludert leder, og har forvaltningsansvaret for en eiendomsmasse bestående av rundt 70 løpende leiekontrakter. I tillegg kommer i overkant av 20 eiendommer som man eier selv. Dette betyr forvaltning av over 30.000 m2. Seksjonen er organisert under HR- og administrasjonsavdelingen.

Hva skal du jobbe med?
Som eiendomskoordinator vil du ha ansvar for oppfølging av eiendomsporteføljen til Statens vegvesen i Møre og Romsdal. Dette innebærer å være kontaktperson mot leietakere, følge opp mindre byggeprosjekter, samt å finne praktiske og gode løsninger. Du vil også følge opp inngåtte innkjøp, drifts- og serviceavtaler relatert til eiendom, samt bidra med oppfølging og rådgivning innen bygg, brannvern og ENØK.

Hvem er du?

  • Vi krever at du har minimum 2-årig, helst 3-årig, utdanning fra høyskole eller universitet innen relevante fagkombinasjoner som for eksempel eiendomsforvaltning/rådgivning, bygg/anlegg eller logistikk. Gode datakunnskaper kreves.
  • Vi ser etter deg som har erfaring med oppfølging, drift og vedlikehold av eiendommer, samt at du kjenner til hvordan byggeprosjekt gjennomføres. Det er også en fordel med erfaring i logistikk og/eller brannvern.
  • Stillingen krever førerkort klasse B og gode norskkunnskaper (skriftlig og muntlig). Noe reisevirksomhet må påregnes.

Videre er det ønskelig at du:

  • Har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Er strukturert og grundig
  • Kan kommunisere godt med andre, og forstå samarbeidspartneres behov og ønsker
  • Er løsningsorientert

Hva tilbyr vi?
Vi tilbyr stort engasjement, mye ansvar og faglig utvikling. Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og solid fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • Introduksjonsprogram og fadderordning
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • Etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Annet
Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Søknad med CV sendes elektronisk. Originale vitnemål og attester samt bekreftede kopier tas med til et eventuelt intervju. Nærmere opplysninger om stillingen kan du få ved å kontakte seksjonsleder Jostein Ødegård tlf. 99471700.

Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf.Offl. § 25. Du vil i så fall bli varslet.

Søk her