Fra midten av mars vil alle som kjøper billett på Flytoget via telefon tjene opp poeng hos SAS' bonusordning Euro Bonus, skriver Aftenposten. På denne måten vil Flytoget forsøke å skaffe nye passasjerer – og vinne tilbake dem selskapet tapte til NSB i 2015.
– Bonuspoeng vil belønne våre reisende, og dette er et av mange tiltak for å øke vår konkurransekraft og bidra til å ta tilbake passasjerer vi har mistet til NSB. Vi er opptatt av å differensiere vårt tilbud i forhold de andre aktørene, sier Flytoget-direktør Linda Bernander Silseth til avisen.
I fjor mistet Flytoget 200.000 passasjerer sammenlignet med toppåret 2014. Passasjernedgangen var på omtrent 3 prosent, og mange av kundene gikk til NSB i stedet.
Konserndirektør i NSB Persontog, Tom Ingulstad, sier at deres mål ikke er å konkurrere direkte med Flytoget.
– NSBs mål er hele tiden å gjøre tilbudet så attraktivt som mulig for våre reisende. Vi jobber kontinuerlig med å bedre rutetilbudet, og fra 2014 økte vi antall avganger i timen forbi Gardermoen, sier han til Aftenposten.