Firma | Bærum Kommune |
Fylke | Akershus |
Sted | Sandvika |
Søknadsfrist | 13.09.2015 |
Stillingen som leder for nyopprettet Byggherreenhet er ledig. Stillingen vil rapportere til Eiendomsdirektør, og inngå lederteamet i Eiendom. (https://www.baerum.kommune.no/Documents/Eiendomsfunksjoner/Org.kart%20pr.%201.9.2015.pdf )
Byggherreenheten skal ivareta utvikling, planlegging og gjennomføring av alle kommunens rehabiliterings- og nybygg-prosjekter, og styre et årlig investeringsvolum på nærmere 1 mrd kr for Bærum kommune. Byggherre har i dag ca 13 årsverk knyttet til enheten, hvorav 11 er prosjektansvarlige. Øvrige ressurser og kompetanse hentes i dag inn internt og eksternt.
Vi tilbyr utfordrende leder- og utviklingsoppgaver, varierende prosjektporteføljer, stort ansvar og betydelig påvirkningsmuligheter.
Arbeidsoppgaver
- Ivareta totalansvar innenfor eget fullmaktsområde, herunder ansvar for prosjektportefølje, personal, drifts- og investeringsøkonomi og fag.
- Etablere og utvikle Byggherreenheten til en profesjonell og ressurseffektiv byggherreorganisasjon med gjennomføringskraft.
- Følge opp overordnede mål og tiltak i Eiendomsstrategien, spesielt knyttet til satsningsområdene «Dekke kommunens behov for arealer til tjenestene» og «Redusert energibruk og klimaklok utvikling».
- Formulere klare mål og krav, og følge dem opp.
- Sørge for at ansatte dyktiggjøres til sitt oppdrag ved å utfordre og støtte.
- Sørge for optimal ressursutnyttelse ut fra budsjetter, mål og krav.
- Ivareta byggherrerollen og prosjektgjennomføring fra A til Å. Herunder prosjektutvikling, gjennomføring av nybygg- og rehabiliteringsprosjekter, anskaffelser, kontrahering og kontraktoppfølging.
- Sikre gode helhetsvurderinger ved prosjektutvikling og alternativsvurdering av konsepter i tidlig fase. Se sammenheng mellom investering/drift og tjenesteyting ved å ha fokus på investeringenes totale "lønnsomhet".
Kvalifikasjoner
- Relevant universitets- eller høyskoleutdanning
- Bred og relevant erfaring fra prosjektadministrasjon, prosjektutvikling, eiendoms-, bygge- eller anleggsbransjen.
- God forretningsforståelse, erfaring med eiendoms- og prosjektøkonomi
- Dokumentert erfaring som leder
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Ønskelig med erfaring fra/forståelse for hensyn mellom forretning/politikk
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Utdanningsretning
- Annet
Utdanningsnivå
- Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
- Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
Personlige egenskaper
- Du er målrettet, faglig dyktig og synlig leder som motiverer til felles innsats
- Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
- Du er analytisk og utviklingsrettet, utfordrer praksis, tenker helhet og på tvers av sektorer og fag
- Du takler stort ansvar og høyt tempo - samtidig som du evner å prioritere
- Ditt arbeid preges av struktur, du oppleves beslutningsdyktig og handlekraftig og sørger for gjennomføring
Språk
- Norsk
Vi tilbyr
- En av bransjens mest spennende lederstillinger med prosjektutviklings- og byggherreansvar for stor og variert prosjektportefølje
- Utviklingsoppgaver og ansvar som utfordrer og motiverer deg som leder
- Spennende arbeidsmiljø med mange dyktige og engasjerte medarbeidere
- Du får lederkolleger med høy motivasjon, drive og kompetanse, og blir del av et utviklingsorientert lederteam.
- Ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms og kommunens virksomhet
- Gode pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Arbeidssted: Arnold Hauklandsplass 10, 1304 Sandvika
Kontaktinfo: Kristine Hjellup Horne, Eiendomsdirektør, tlf. 994 04 755
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Bærum Kommune, Sandvika
- Fylke Akershus