Siden kronikken i tillegg ble forkortet før den kom på trykk i Aftenposten, tilsvarer prisen 1.700 kroner per setning som kom på trykk, skriver Dagsavisen.
Kommunikasjonsrådgiver Cecilie Jentoft i Forsvarsbygg sier at de har en rammeavtale med kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller, som skrev kronikken. Hun synes ikke timeprisen i seg selv er så høy.
– Den har tatt noen timer å skrive. I utgangspunktet ble teksten skrevet mye lenger enn det som kom på trykk i Aftenposten. Men vi må betale for jobben som er gjort, og ikke de 900 tegnene som kom på trykk, sier hun.
Kommunikasjonsavdelingen i Forsvarsbygg omfatter totalt 18,5 årsverk, og Jentoft sier at de normalt utfører denne type arbeid selv, men at to medarbeidere var i permisjon da kronikken ble skrevet.
– Dersom ansatte i en kommunikasjonsavdeling ikke klarer å skrive en kronikk om bedriften de selv jobber i, bør de finne seg noe annet å gjøre, mener rektor Trond Blindheim ved Norges Markedshøyskole
Kronikken ble bestilt som et tilsvar etter at Aftenposten i en serie artikler hadde satt søkelys på Forsvarsbyggs bruk av useriøse underleverandører i byggebransjen.
- Nøkkelord
- Bygg