Tilbake på veien med Weber

Leca roadshow, som har tatt Weber-nyvinningen Leca lock rundt 23.000 kilometer rundt Norge, samt en svipptur til Val di Femme i Italia, gasser på også i 2014. Skedsmo Bud & Vare, som har bilen og sjåføren, ser fram til et nytt år på veien med Weber.

I løpet av 2013 har Leca roadshow vært innom omtrent 120 stoppesteder, og har hatt rundt 5.500 besøkende.

Rundt 23.000 kilometer har veishowet tilbakelagt, inkludert en tur til Val di Fiemme i Italia for å heie på de norske langrennsjentene som Weber har sponset i nesten 10 år, og skrev under for to nye år, pluss opsjon på ytterlige to år torsdag.

Etter ett års Leca-show på veien, forteller guttene bak Skedsmo Bud & Vare at det kommende året skal bli enda bedre.

– Nå vet vi hvordan dette funker, og showet skal bli vesentlig bedre neste år, sier daglig leder Hans-Petter Trondsen i Skedsmo Bud & Vare.

Sammen med partner i selskapet, Svein Arne Trøen, var han på plass på Webers Bygg Reis Deg-stand torsdag. Trøen forteller at samarbeidet med Weber har preget selskapet, og at de har gått fra å være et rent transportselskap til en mer nisjepreget eventfikser.

Idrettskulturen som har vokst opp rundt Weber og Norges Skiforbund har også satt sitt preg.

– Transportbransjen er tradisjonelt ikke veldig god på fysisk aktivitet. Selv har jeg aldri trent noe særlig, men gjennom Weber, syklet jeg fredags-birken i år, forteller Trøen.