Gjennom en aktiv satsning på det norske markedet økte omsetningen
med 15 prosent og resultatet med 125 prosent.
- Våre norske kunder bare lo når vi snakket om krisen i Sverige. Takket være dem kan vi se tilbake på fjoråret med et smil om munnen, sier adm. dir. Inger Gustafsson i Bovalls Dörrbyggeri.
Allerede sommeren 2011 merket søstrene Gustafsson
en vikende etterspørsel på det svenske hjemmemarkedet
og bestemte seg for en strategisk satsning i Norge. Siri Syversen fra Fredrikstad fikk oppdraget med å påvirke markedet i Sør-Norge.
– Det var en stor satsning for et lite familiefirma som
oss, men det er ingen tvil om at det har gitt resultater.
Allerede våren 2012 begynte vi å se resultatene av Siris
innsats. For oss ble 2012 et suksessår. Det er nok ikke alle
i bransjen som kan si det.
- De viktigste områdene for oss er Oslo og Vestlandet
med den norske oljehovedstaden Stavanger. Flere store
byggeprosjekt er i startfasen og der kommer dørene inn
mot slutten av byggeperioden.
- Nøkkelord
- Byggevarer