Firma | Cowi AS |
Fylke | |
Søknadsfrist | 11.03.2013 |
Blant våre fremste strategiske satsningsområder er vekst og samhandling. Dette utfordrer fremtidens kvalitetsledelse. Vi vinner stadig flere store tverrfaglige prosjekter og forutser et stort behov for å styrke organisatorisk og individuell kapasitet til å lede disse profesjonelt og sikre kvalitet til beste for kunden, medarbeidere og firma.
COWI er organisert i fem markedsorienterte divisjoner. Hensiktene bak markedsorganiseringen har, i tillegg til å bli mer markeds- og kunderettet, hele tiden vært å styrke samhandling og utvikling på tvers av divisjonene og i samarbeid med resten av konsernet. Dette engasjerer også kvalitetsledelsen som må sikre at vi har systemene og praksis som understøtter dette og ikke minst at våre prosjektledere og –medarbeidere har hensiktsmessige styringsverktøy.
Kvalitetssjefen vil blant annet ha følgende oppgaver
- * Lede og utvikle nasjonalt Kvalitetsforum som består av Kvalitetskoordinatorer fra hver divisjon.
- * Arbeide med å innarbeide kvalitetsledelse som en naturlig del av forretningen i COWI og sikre kompetent kvalitetspersonell i divisjonene. Kvalitetssjefen skal også bidra til at divisjonene styrker kvalitetsledelse i prosjekt.
- * Kvalitetssjef er ansvarlig for at systemene tilfredsstiller krav gitt i relevante norske og internasjonale standarder og normer, retningslinjer fra COWI konsern, bedriftens målsetting, samt kundenes og myndighetenes krav. Dette omfatter også at kvalitetssystemet videreutvikles, er hensiktsmessig, blir forstått og brukt av organisasjonen.
- * Holdningsskapende arbeid og opplæring er en viktig del av stillingen. Kvalitetssjef skal, blant annet ved revisjoner, følge opp at kvalitetsledelsen ved alle organisatoriske enheter fungerer og er oppdatert på systemutvikling.
- * Oppfølging av avvik og forbedringsmeldinger, både analyse og korrigerende tiltak.
- * Være medlem av Ansvarsrådet og gjennom dette følge opp ansvarssaker, og sørge for at læring videreføres til organisasjonen.
- * Kvalitetssjef skal sørge for at der finnes et system for kundetilfredshetsundersøkelser og at disse utføres årlig.
Stillingen samarbeider og rapporterer til Utviklingsdirektør som er representert i COWI Norges ledergruppe. I tillegg er stillingen en del av Group Quality Board som rapporterer til Group Quality Director. Det er en målsetning å samordne kvalitetsledelsen i COWI Gruppen.
Vi leter etter deg som har et genuint ønske om å være med på å videreutvikle og styrke COWI. Du har en god prosjekt- og markedsforståelse. Du har erfaring med ledelse og koordinering i internasjonale organisasjoner. Du ser på gode relasjoner som en forutsetning for å lykkes og jobber aktivt med å bygge relasjoner og nettverk på tvers i organisasjonen. Du stiller høye krav til deg selv og inspireres og motiveres av å skape resultater sammen og gjennom andre.
COWI er en dynamisk og utfordrende arbeidsplass med gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser. Vi har et stort, godt faglig og sosialt miljø som gir inspirasjon og motivasjon i en hektisk hverdag. Samtidig er vi en del av det internasjonale COWI konsernet, som gir reell mulighet for internasjonal utvikling og utveksling av erfaringer.
Arbeidssted
Arbeidssted er primært ved ett av våre større kontorer i Oslo, Fredrikstad, Trondheim eller Bergen, men andre lokaliteter kan diskuteres. Reisevirksomhet må påregnes i stillingen.
Vil du vite mer?
Birgit Farstad Larsen, Utviklingsdirektør, telefon 991 04 158
For å bli bedre kjent med COWI
klikk deg inn på www.cowi.no | www.cowi.com | www.facebook.com/cowinorge
Send søknad
Søknad sendes elektronisk via
http://www.cowi.no/menu/jobs/Pages/Stilling.aspx?RMURL=VacDetail%2Easpx%3FCommAdSeqNo%3D216%26pp%3D7
Søknadsfrist
11. mars 2013.
Kontaktpersoner
Birgit Farstad Larsen
Utviklingsdirektør
+47 991 04 158