Sen påske gir bedre hagesalg

Det at det er sen påske i år, betyr at mange har mer penger til andre formål. Det betyr at vi kan selge mer til bl a hagesegmentet, sier Laila Aarstrand i ASAK til hage.no. 

Mange reiser på ferietur både i påsken og om sommeren, men i og med at påsken er sen, dropper mange den ene sydenturen. Da brukes det penger til utstyr til bl a hager, sier hun.

Som alltid har ASAK stor stand på Hagemessen. Der fokuserer man også på alle de nye produktene som er lansert. Vi ønsker ikke at kundene forbinder oss med grå kjedelig belegningsstein. Vi har utviklet mange nye og spennende produkter, og her har vi virkelig bidratt til fremgang for bransjen, sier hun.

En av de store nyhetene fra ASAK er Akershus-stein. Den som var sjef på Akershus var sjef for Norge – og vi håper at dette blir et produkt som kommer til å ta landet med storm, sier hun.

Det er også mange andre nye produkter som bla Reflieff Kvadrat XL. På vår stand har vi samarbeidspartnere som Blomsterhuset Sørumsand og Gausdal skigard for å vise at vi har produkter som passer i norsk natur, fortsetter hun. Vi ønsker å fokusere på det gode uteliv.

Ellers er det viktig at vi tilpasser oss nye trender. Når det bygges funkishus, er det viktig at vi har produkter som passer også til slike hus for å nevne et eksempel, sier hun.

Vi ser også at det skjer mye på lysfronten som betyr myte for våre produkter, Undersøkelser viser at nordmenn vil bruke 60 milliarder kroner på oppussingsprosjekter i år – åtte milliarder vil gå til hager og utemiljø. Vi merker at etterspørselen øker for hver dag som går, sier Aarstrand som også opplyser at man har mange store prosjekter på gang også i offentlig sektor.