- Et nytt kapittel i pensjonshistorien

NHO har valgt Storebrand som leverandør av NHO-fellesskapets OTP-ordning. - Dette er en tillitserklæring, og vi vil gjøre hva vi kan for å vise oss tilliten verdig, sier konsernsjef Idar Kreutzer.

- Dette er meget hyggelig. Vi er en veldig motivert gjeng som gleder oss til å ta fatt på arbeidet, sier en glad og meget motivert konsernsjef. I dag blir det NHO-kake i Storebrand. Markedets beste NHOs innkjøpsordning for OTP er den første i sitt slag i Norge, og er resultat av en lang og grundig prosess. - 2500 NHO-bedrifter med til sammen 55.000 ansatte har allerede meldt sin interesse for ordningen. Det store volumet gjør den klart til markedets beste, sier NHOs adm. direktør, Finn Bergesen jr. Han er svært fornøyd med å kunne tilby denne avtalen til NHO-medlemmene. - Vi ser frem til samarbeidet med Storebrand. - Det har vært en profesjonell, ryddig og krevende prosess. NHO er en part som kjenner sine medlemmer godt og vet hva de ønsker, forteller Kreutzer, som selv har deltatt aktivt i tilbudsprosessen. Kostnadene kraftig redusert Finansdepartementet har utredet kostnadene ved OTP til å ligge på om lag 30 prosent av innskuddene. I NHOs innkjøpsordning er kostnadene redusert til under 10 prosent. - Denne innkjøpsavtalen vil presse prisene i hele innskuddspensjonsmarkedet nedover, sier NHOs adm. direktør Finn Bergesen jr. - Med denne avtalen skrives et nytt kapittel i pensjonshistorien. Dette er den viktigste avtalen som er inngått og den vil påvirke OTP-markedet totalt, sier Kreutzer. Han omtaler avtalen som en benchmark-avtale, som det er stor interesse for i markedet. - NHO stiller seg her i front for sine medlemmer. Suverent tilbud over tid NHO-medlemmene skal kunne føle seg trygge på at de gode vilkårene ikke bare skal gjelde det første året, men vil vare over tid. - NHOs innkjøpsforening skal kunne reforhandle vilkårene i avtalen på vegne av medlemsbedriftene, forhandle frem nye tilbud og bytte leverandør etter fem år, hvis det er ønskelig. Det vil derimot ikke bli nødvendig, forsikrer Storebrands konsernsjef. - Storebrand har arbeidet med tjenestepensjon siden 1917. Det er det viktigste vi gjør. Nå vil vi bruke hele vår ressursbase og kompetanse for NHOs medlemmer. Vi vil arbeide hver dag for å gjøre NHO-medlemmene fornøyde. De skal oppleve NHOs OTP-ordning som markedets beste over tid.