Montér utvider i Kongsberg

Når byggevarekjeden Montér i februar åpner sitt nyoppussede stormarked i Kongsberg, kan du få hjelp til å planlegge egne byggeprosjekter. Senteret får nemlig en egen avdeling for gjør-det-selv-tips.

Etter overtagelsen av Fosso fargehandel i mai, er Montér det største byggevarehuset i Kongsberg med en omsetning på 85 millioner kroner i året. Montér renoverer nå de 1650 kvadratmeter store lokalene for å møte konkurransen fra Byggkjøp, Stiltre og Maxbo. Montér er Norges tredje største byggevarekjede med 74 butikker rundt om i landet. Best kompetanse Både lokalene, vareutvalget og vareutstillingene blir oppgradert til stormarkedstandard og kundene vil møte et helt nytt senter når det står ferdig i februar, sier daglig leder John Ivar Ernstsen til Newswire. Han understreker at de også holder åpent i byggeperioden. Ernstsen lover større utvalg av varer og et mye flottere stormarked. Vi utvider blant annet med egne avdelinger for farge, interiør og kjøkken. Og vi skal være de med best kompetanse, sier han. Gjør det selv Et annet tilskudd er en egen avdeling for gjør-det-selv-tips. Vi får en egen avdeling for selvbygging. Hit kan kunder med forskjellig bygge- og oppussingsprosjekter komme for å få veiledning og gode råd. Ta med deg tegninger og planer, så skal vi hjelpe deg på vei med vår kunnskap, sier Ernstsen. Vurderer du å kontakte arkitekt eller interiørarkitekt i forbindelse med ombygging, kan Montér også bistå med det. Kom i alle fall innom oss først, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg uten at du trenger å betale for det, lover han. Best på proff Det nye stormarkedet vil også tilby en egen avdeling for profesjonelle. Montér er en av de ledende leverandører til det profesjonelle byggemarkedet i Norge. Det skal vi også være i Kongsberg, sier Ernstsen. For bedre å hjelpe kundene med å finne riktige produkter og gode løsninger, fylles varehuset med store, informative bilder og utstillinger. Det skal bli triveligere og mer inspirerende å besøke oss. Det er mer spennende å se på flotte bilder enn bare hvite vegger og lagerhyller. I tillegg skal disse utstillingene guide kundene i valget mellom forskjellige produkter, sier Ernstsen.