– Vi gjør det enklere for fagfolk å gjøre en god jobb, sier markedssjef Kari Hagen og salgssjef e-handel Gøran Ramstad i Wurth Norge AS.

Würth Norge satser på e-handel

– Kundene skal selv kunne velge hvordan de vil handle. Derfor kommer e-handel i tillegg til våre tradisjonelle kontaktpunkter selger, butikk og kundesenter, sier markedssjef Kari Hagen og salgssjef e-handel Gøran Mago Ramstad i Würth Norge.

– Vår strategi er klar, den dyreste skruen er den som mangler. Vi ønsker å tilby løsninger som muliggjør minst mulig produksjonsstans, legger de til.

De understreker viktigheten av å være tilgjengelige.

- Nå kommer E-handel i kombinasjon med rask levering for fullt. Våre proffe kunder har forlengst sett verdien av å kunne handle gjennom flere av de fire kontaktpunktene vi tilbyr, slik at de til enhver tid kan sørge for å holde sitt firma i full drift uten unødvendige avbrudd, forklarer Hagen.

– Våre 350 selgere og 47 butikker er stammen i vår forretningsmodell. Med et kundesenter som står klare til å hjelpe, samt en nettbutikk i ny drakt ligger forholdene til rette for at kundene skal kunne nå oss når de måtte ønske, sier de i en pressemelding.

Salgsorganisasjonen er forsterket med en egen avdeling med fokus på digitale verktøy og E-handel. Gøran Mago Ramstad er utnevnt til salgssjef e-handel.

- Avdelingen under ledelse av Ramstad er allerede i full sving, og ny mobiltilpasset nettside er lansert for flere måneder siden. Vi har hatt e-handelsløsning siden 2011 og har høstet gode erfaringer som ble brukt når vi satt opp den mobiltilpassede nye nettbutikken. De siste årene har vi hatt en vekst på mellom 30 og 40 prosent på nettbutikksalget, og forventer en enda større vekst med alle tiltakene som nå settes i gang, sier markedssjef Kari Hagen.