Illustrasjonsfoto

GK lanserer nytt interaktivt nettverktøy

GK har nå lansert GK Kundeportal som skal samle all informasjon om kundens tekniske anlegg og servicerapporter på ett sted.

Ved å logge inn på kundeportalen, får byggeier og driftsansvarlig full oversikt over alle sine tekniske anlegg, avtaledokumenter, planlagte aktiviteter og foreslåtte servicetiltak med kostnadsestimering.

- Portalen gir god oversikt for kunder som administrer flere bygg. Byggeier kan også selv melde fra om avvik på sine eiendommer og bestille tiltak. Et utvalg av våre kunder har fått testet systemet det siste året, og tilbakemeldingene er svært gode, sier Beate Mordt, leder for forbedring og prosessutvikling i GK Inneklima.

- Servicemarkedet er et viktig satsingsområde for GK, og vi får stadig tilbakemeldinger fra våre kunder at de ønsker at vi skal ta en mer proaktiv rolle. Dette gjør vi blant annet gjennom forslag til tiltak i kundeportalen, forteller Mordt.

I Sogn og Fjordane har GK gjennomført et pilotprosjekt med et utvalg kunder, og tilbakemeldingene skal ha vært gode.

- Kundene ser på det som et nyttig verktøy i den daglige driften av sine bygg, forteller distriktssjef i GK Inneklima, Knut Arild Flatjord.

Han mener kundeportalen er et perfekt verktøy for interaksjon med kundene.

- Kundeportalen er med på å gjøre både vår og kundens arbeidsdag lettere. Et av mine beste innsalgsargumenter for kundeportalen er at nå er vi sikre på at servicerapporten faktisk kommer frem til riktig kontaktperson hos kunden, sier Flatjord.