Etter nesten ett år med forberedelser, oppussing og tett dialog med både designbyrå og Mesterhus hovedkontor var det i november klart for offisiell åpning av Mesterhus Trøndelag sitt nye salgskontor på Ranheim.
Designuttrykket på dette kontoret er det første i sitt slag i Mesterhus-kjeden, som består av 140 byggmesterbedrifter spredd over hele landet, skriver Mesterhus i en pressemelding.
Høye forventninger
Mesterhus Trøndelag har høye forventninger til deres nye lokasjon og kontorfasiliteter.
– Vi håper at dette salgskontoret med tilhørende showroom, vil være et sted der potensielle boligkunder i hele regionen vil komme for å søke inspirasjon og rådgivning fra det sterke fagmiljøet vi representerer, sier salgs og markedsleder Even Bolme i Mesterhus Trøndelag.

Markedssjef i Mesterhus Norge, Monica Blom Thorsen og salgs og markedsleder i Mesterhus Trøndelag Even Bolme er fornøyd med resultatet på Ranheim og melder om at flere Mesterhusbedrifter er i gang omprofilering av sine kontorfasiliteter i disse dager.
Foto: Eir-J. BueStorfornøyd kjededirektør
Bolme understreker at de både har ny-boliger og rehabiliteringskunder på sine kundelister, og mener at kontoret er veldig relevant for begge disse kundegruppene. Kontoret er nå rigget for å gi flere byggmesterbedrifter mulighet til å bli en del av Mesterhus Trøndelag i tiden fremover, skriver Mesterhus i meldingen.
Kjededirektør i Mesterhus Karl Arne Jespersen er storfornøyd med det nye Mesterhus-kontoret.
– Trøndelagsregionen er et viktig marked for oss og vi har stor tro på at Mesterhus Trøndelag med denne satsningen vil lykkes med å ta ytterligere markedsandeler fremover, sier han.

Showrommet viser ulike løsninger for boligkundene.
Foto: Eir-J. BueEget showroom for inspirasjon
Ifølge Mesterhus har showroomet kommet i stand i samarbeid med ulike leverandører som Mesterhus Trøndelag bruker i boligene de bygger. Leverandører av blant annet gulv, kjøkken, trapp, spilevegger, smarthus, lys og interiørkonsulent-tjenester som har fått utstillingsplass på showrommet. Dette er typiske produktkategorier som kundene ofte er interessert i å vite mer om når de er i kjøpsprosess på nye hus, skriver Mesterhus i meldingen.
– Utrullingen av dette salgskontorkonseptet er en del av Mesterhus sin nye grafiske profil som rulles ut i disse dager, som blant annet inkluderer en fornyelse av den tradisjonsrike Mesterhuslogoen, opplyser markedssjef Monica Blom Thorsen i Mesterhus.
– Vi vet at det i disse dager jobbes med flere Mesterhus-bedrifter over hele landet som skal utføre lignende oppgraderinger, og vi er stolt over å være først ut med å kunne tilby dette til våre kunder i Trøndelag, og gleder oss til å se responsen i markedet, avslutter Even Bolme.

Showroomet har kommet i stand i samarbeid med ulike leverandører som Mesterhus Trøndelag bruker i boligene de bygger.
Foto: Eir-J. Bue