Optimera lanserer nå spesialistkjeden Montasjeutstyr. Foto: Optimera

Optimera lanserer ny spesialistkjede

Torsdag lanserer Optimera sin nye spesialistkjede Montasjeutstyr som skal fokusere på montasjeutstyr for verktøy, festemidler og arbeidsklær.

Kjeden skal henvende seg til industri, montasje, bygningsdrift og bygg- og anleggsbransjen.

Montasjeutstyr har fra lanseringsdagen sju butikker, samt et selgernettverk over hele landet og et regionalt nettverk av garanti- og serviceverksteder.

Optimera satser dermed for fullt på spesialiserte produkt- og tjenestetilbud. I dette inngår Hansmark og Rencon som leverer til betong- og anleggssektoren, Optimera Tredjepartslogistikk som håndterer vareflyt innen byggevarer til bygg og anlegg, og merkevaren Aubo som jobber innen kjøkken, bad og garderobe.

Kjeden Montasjeutstyr får co-branding med Optimera på virksomhetens proffsentere og utvalgte Montér byggevarehus, i tillegg til egne spesialistbutikker.

– Byggevarekundene våre har lenge tatt godt i mot oss med dette produktsortimentet både i våre byggevarehus og ute på byggeplassen. I Montasjeutstyr utvider vi tjeneste- og produktspekteret overfor disse. Samtidig retter vi blikket mot kundegrupper innenfor industri, montasje, bygningsdrift og anlegg, sier Thomas Schøyen, salgsdirektør i Optimera, i en pressemelding.

Selskapet opplyser at Montér Tønsberg og Optimera Proffsenter Stangeland, Trondheim, Arendal og Grorud får alle Montasjeutstyr som et butikk-i-butikk-konsept fra lanseringsdagen. Bergen Festemateriell fortsetter som del av kjeden med sitt eget merkenavn, mens datterselskapet Montasjemateriell i Larvik fortsetter som selvstendig butikk under det nye navnet.

- Et landsdekkende nettverk av nærmere 40 rådgivere og selgere av verktøy, festemidler og arbeidsklær i Optimera får nå Montasjeutstyr som arbeidsplass, skriver selskapet.

– Montasjeutstyr får fra lanseringen et bredt sortiment, kompetanse og tjenestetilbud utover hva vi hadde i Optimera tidligere. På tjenestesiden inngår utlånsverktøy og lovpålagte sertifiseringskurs, sier Thomas Schøyen.

– Den dyreste skruen er den du ikke har. Det viktigste for kundene er produksjonseffektivitet og -flyt. For mange er det samtidig en stor fordel både for logistikk og reklamasjoner å ha kun én leverandør å forholde seg til for byggevare og montasjeutstyr, sier Schøyen.