Historisk jernbanesatsing

Regjeringa gjer framlegg om å løyve i alt 7,1 milliardar kroner til jernbaneføremål for 2007. Dette er ein auke på 15,3 prosent, samanlikna med 2006.

Denne artikkelen er over ti år gammel.

- Auken har samanheng med at regjeringa i tråd med Soria Moria-erklæringa - ønskjer ei kraftig opptrapping av løyvingane til utbygging, drift og vedlikehald av jernbanenettet. Budsjettforslaget for Jernbaneverket svarer til eitt års oppfølging av vedtak i Stortinget ved handsaminga av Nasjonal transportplan 2006 2015. Forslaget er eit historisk løft for jernbaneinfrastrukturen. Med dette forslaget har regjeringa gjort ein snuoperasjon for å få auka løyvingane til jernbaneinfrastrukturen, seier samferdselsminister Liv Signe Navarsete. I alt 5,47 milliardar kroner kroner av løyvinga til jernbaneføremål går til Jernbaneverket og skal nyttast til drift, vedlikehald og investeringar på linenettet. Dette er 20,3 prosent høgare enn for 2006. Til drift og vedlikehald av jernbanenettet, medrekna Gardermobanen, er det sett av til saman 3,25 milliardar kroner, ein auke på 234 millionar kroner eller nær 8 prosent. Regjeringa foreslår 2,22 milliardar kroner til investeringar i linenettet. Dette er ein auke på nær 743 millionar kroner eller 50,3 prosent frå 2006. Forslaget inneber eit historisk høgt nivå for investeringar i infrastrukturen til jernbanen. Innanfor løyvingane til investeringar er det sett av midlar for å sikre rasjonell framdrift for prosjekt som alt er komne i gang eller som skal starte i 2007. Investeringsmidlane skal mellom anna nyttast på dei to viktige prosjekta Lysaker Sandvika og Lysaker stasjon, på Drammenbanen. Det er og sett av midlar til utbygging av dobbeltspor mellom Sandnes og Stavanger. Budsjettframlegget omfattar elles midlar til utbygging av fjernstyring på Nordlandsbanen. Det er dessutan sett av midlar til utbygging av togradiosystemet GSM-R og til tiltak for å auke kapasiteten i linenettet, med hovudvekt på bygging av kryssingsspor. Regjeringen foreslår elles midlar til ombygging av Ski stasjon og til utbygging til dobbeltspor på strekninga Bergen stasjon - Fløen.

Powered by Labrador CMS