Slik ser kundeportalen ut. Foto: Ramirent.

Ramirent lanserer ny kundeportal

Etter måneder med testing og feilretting, lanserer nå Ramirent sin nye kundeportal – myRamirent.

- Tanken er at både våre kunder og vi i Ramirent skal få en mer effektiv arbeidsdag og spare oss for papirarbeid, forklarer Alexander Grude Larsen, Sales Support Manager i Ramirent i en pressemelding. Han har utviklet løsningen i samarbeid med kolleger i Sverige.

Ramirent beskriver seg selv som et selskap med fokus på digitalisering for å forenkle kundens hverdag. De mener kundeportalen er en naturlig del av denne prosessen.
– Vi har latt utvalgte små- og store kunder som for eksempel Veidekke teste portalen helt fra starten, slik at vi har feilsøkt og funnet gode løsninger sammen basert på deres feedback, sier Grude Larsen. – Nå føler vi at alt er på plass og er klare for å la alle våre eksisterende og nye kunder benytte seg av portalen. Løsningen er gratis og er tilgjengelig for alle kunder, forteller Grude Larsen.

Løsningen gir prosjektledere, anleggsledere og formenn tilgang på innhold som gir dem oversikt over de prosjektene man er knyttet opp mot, samtidig som at man har tilgang på alle leieforhold og fakturaer i de prosjektene man jobber på.

– Man finner informasjon helt ned på maskinnivå, opplyser Larsen. – En av de siste funksjonene som vi nå har lagt til, er en returfunksjon, hvor kunden kan bestille retur av utstyr de ikke lenger bruker i prosjektet, og Ramirent kommer og henter, legger han til

Etter lanseringen i slutten av september, har de opplevd stor pågang fra nye kunder som ønsker å få tilgang til portalen.

– På sikt håper vi at alle våre kunder tar i bruk kundeportalen, slik at vi får et så effektivt og smidig samarbeid som mulig. Dersom noen av våre kunder er interesserte i portalen, kan de kontakte sin lokale selger eller kundesenter for å få tilgang, sier Larsen.