Wellness-toaletter stadig mer populære

De fleste forbinder kanskje ikke noe så ordinært som et toalett med mote og trender, men ikke desto mindre følger våre toalettpreferanser også tidens trender.

Særlig rengjøringsvennlige toaletter er mer populære en før, men også mer eksotiske varianter er i ferd med å finne fotfeste på det norske markedet.

– Vi kan se at dusj-toalettene stadig vinner mer innpass i folks bevisthet. Så det er ikke for ingenting at man kaller disse for toalettenes Rolls-Royce. Toalettene har mange funksjoner - for eksempel kan man velge mellom forskjellige skyllestyrker og vanntemperaturer, varme i toalettsetet og integrert luftrensefilter som filtrerer og renser dårlig luft. Alle funksjoner kan justeres med en fjernkontroll slik at man enkelt kan sette sammen akkurat den toalettopplevelse man har lyst på, sier Vidar Thorsvik, Salgssjef i Bauhaus Norge i en pressemelding.

De merker tydelig at kundenes spørsmål rundt toaletter har endret seg det siste året. De siste årene er salget av disse firedoblet hvert år.

Ønsket om å gjøre toalettbesøket til en opplevelse i stedet for noe som bare skal gjøres, henger i ifølge Thorsvik sammen med at mange i dag ønsker å tilføre litt luksus i hverdagen men at tiden kanskje ikke strekker til.