Hvordan tenker og prioriterer norske forbrukere?

StedOslo, Norge
ArrangørPrognosesenteret
Fra02.02.2016
Til02.02.2016
TidspunktTirsdag kl 9.00 - 11.00

Prognosesenteret AS har med dette gleden av å invitere deg til et markedsseminar med fokus på viktige utviklingstrekk i forbrukermarkedet.

Vi har i mer enn 25 år fulgt forbrukernes adferd og preferanser når det gjelder oppussing og vedlikehold av egne boliger.
Alt-i-alt brukte norske husholdninger i fjor nesten 67 milliarder kroner på å pusse opp og vedlikeholde egne boliger, og det er flere forhold som indikerer at markedet vil øke ytterligere.
Nesten halvparten av husholdningene svarer at de har konkrete planer om å pusse opp egen bolig, og nesten 3 av 10 vil pusse opp innvendig. I gjennomsnitt planlegger vi innvendig oppussing hvert 3.-4. år, hvilket må sies å være ganske ofte.

Vi vil blant annet komme inn på følgende tematikk på seminaret:
- Norsk økonomi – rammevilkår og prognoser
- Forbrukermarkedet, hva bruker vi penger på?
- Innvendige versus utvendige arbeider?
- Hvilke rom er viktigst for forbrukerne?
- Hvilke arbeider prioriteres?
- Målgruppeanalyse – hvem gjør hva?
- Kjøpsprosessen – inspirasjon – initiativ – beslutningskriterier – og handelsmønster
- Oppussingsplaner – «hvem-hva-hvor»?
- Byggevarehandelen - forbrukernes rangering av de viktigste byggevarekjedene
- Merkekjennskap
Vi ønsker hele tiden å forbedre oss – og vil også åpne for innspill på tematikk eller problemstillinger som kan være aktuelle i fremtidige målinger av markedet.
Seminaret er gratis, men begrenset til 2 deltakere fra samme firma. Meld deg på i dag da det er begrenset antall plasser!

Ytterligere informasjon og påmelding