Foto: Skjermdump

Vellykket TV-satsing for Nordbohus

NordbohusTV ble lansert september 2013 som markedsmateriell til Nordbohus’s huskatalog. Å skru på sjarmen på skjermen har vist seg å være et godt trekk.

Det skriver Nordbohus i en pressemelding fredag.

Markedsjef Stian R. Moursund i Nordbohus. Foto: Nordbohus

– Det er mye snakk om content marketing, eller innholdsmarkedsføring som det heter her hjemme på berget. Det handler om å markedsføre seg selv via godt innhold på web som både likes og deles. Vi publiserer stadig nyhetssaker, facebook-posts, tweets og blogg-innlegg, men ingen av disse har skapt trafikk på en slik måte som våre TV-innslag, sier markedssjef i Nordbohus, Stian Moursund.

I tillegg til ny katalog lanserte Nordbohus ny hjemmeside i september 2013. Det er på hjemmesiden at NordbohusTV er tilgjengelig.

– Folks TV-vaner er i endring, og vår lille kanal er et lite bevis på at folk veldig gjerne skaffer seg informasjon om produktene våre via små nett tv-programmer. Trafikken er rett og slett imponerende høy, og folk flest ser faktisk hele filmene, sier Moursund.

De første filmene på Nordbohus’s nettsider omhandlet kundene og deres tilfredshet med sin nye bolig. Programserien het «Mitt hjemmested». Det nyeste programet handler om Nordbohus-forhandleren.

–Det er mange kunder som ikke vet hvordan Nordbohus jobber. Vi ville vise oss frem som håndverker- og kompetanseorganisasjon, og den beste måten å gjøre det på er via en Nordbohusforhandler. Valget falt på Nordbohus Vinstra, som er en av kontinuitetsbærerne i vår kjede, sier Moursund.