Teamleder - Compensation and Benefits

Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Vi har en ambisjon om å redusere klimagassutslippene våre med 70 % innen 2030 og være klimanøytral i 2045, og vi søker flere dyktige medarbeidere som kan bli med oss på denne reisen.

I Skanska Norge mener vi at inkludering og mangfold er en styrke og en viktig del av vår interne kultur og vårt arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å ha medarbeidere hos oss som speiler mangfoldet i samfunnet og ønsker en bredde av ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver, for å bidra til enda bedre oppgaveløsning og innovasjonskraft.

FirmaSkanska Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist23.01.2022

Shared service leverer et bredt spekter av tjenester innen lønn, HR-støtte, rekruttering, pensjon og systemutvikling til hele konsernet i Norge. For at Skanska skal lykke med sine ambisiøse vekstambisjoner ønsker vi å videreutvikle vårt Shared Service senter med fokus på faglig kompetanse, digitalisering og kundeservice. Som et ledd i dette har vi opprettet en ny stilling innenfor fagområdet compensation & benefits, med et spesielt fokus på pensjon.

Som teamleder vil du inngå i et lederteam på fem i vår Shared Service-enhet, og samarbeide tett med den øvrige HR-organisasjonen, ledelse og eksterne tjenesteleverandører. Som teamleder får du ansvar for å lede og utvikle medarbeiderne i din enhet.

Vi tilbyr

  • En stilling hvor du skal lede og utvikle fagområdet pensjon, samt øvrige administrative prosesser innenfor compenastion & benefits
  • En plass i et sosialt, faglig dyktig og inkluderende team
  • Et selskap som tar miljøvennlige og bærekraftige løsninger på alvor
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger med mulighet for medeierskap gjennom vårt aksjeprogram
  • Muligheter for profesjonelle opplæringstilbud innen Skanskas nasjonale og internasjonale kompetanseprogrammer. Vi er opptatt av at du utvikler deg faglig og personlig, for da bidrar du til å utvikle oss alle

Ansvarsområder:

  • Eierskap for de administrative prosessene innenfor compensations & benefits:
  1. Ajourhold av pensjonskassen (inn/utmeldinger)
  2. Leverandørkontakt for personforsikring
  3. Forvaltning av avtaler med innskudds- og ytelsespensjons-leverandørene
  • Rådgivingstjenester innenfor alle aspekter av compensation & benefits
  • Bidra til styrking, forbedring og utvikling av våre kompensasjons- og fordelsprogram
  • Operativ støtte knyttet til kompensasjonsprosesser som lønnsoppgjør, bonus, likelønnsrapportering, insentivprogrammer, pensjon og forsikring
  • Ledelse og utvikling av fagområdet. Personalansvar for en medarbeider, samt ressurser fra førstelinje

Personen vi søker vil være operativ og det er derfor viktig med kompetanse innfor innskudd- og ytelsespensjon. I tillegg trenger vi deg som er en utviklingsorientert leder som vil bidra med å standardisere oppgaver ut til en 1-linjetjeneste som støtter opp om en effektiv produksjon og sikrer leveranser.

Kvalifikasjoner

  • Minimum 5 års erfaring fra pensjon med vekt på innskuddspensjon
  • Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • Ledererfaring er ønskelig, men ikke et krav
  • Erfaring fra lønn og kompensasjon
  • Kunnskap til lovgivning knyttet til kompensasjonsområdet ​
  • Digital kompetanse og erfaring med bruk av Unit4 ERP (eller andre lønns- og masterdatasystem)

Egenskaper

  • Sterke analytiske evner
  • Utvikling- og forbedringsorientert med evne til å se digitale løsninger
  • Strukturert med fokus på detaljer samtidig som du kan se helheten
  • Evner å snakke med interessenter på alle nivåer i organisasjonen.

Stillingen rapporterer til: Patrik Pedersen, leder for Shared Service som kan kontaktes på tlf. 982 03 189

Søknadsfrist : 23. januar 2022

Søk stilling

Vis flere stillinger: