Student vant elbil

En student på Ås i Akershus har vunnet Statkrafts konkurranse om ren energi. Vinneren er dermed en av de første som blir eier av den nye elbilen fra Think.

Om lag 25 tusen personer deltok i konkurransen på Statkrafts hjemmesider i forbindelse med energikonsernets profilkampanje i vår.

Statkraft er et selskap mange har hørt om, men som alt for få kjenner til. Derfor lanserte Statkraft en omfattende profilkampanje i TV, på kino og i aviser for å øke kunnskapen om Statkraft i befolkningen. På Statkrafts hjemmesider kunne publikum delta i en konkurranse om å vinne en elbil. Av de om lag 25 000 personene som deltok i konkurransen svarte 6000 riktig.

Vinneren er student på Universitetet for miljø- og biovitenskap på Ås. Heidi Goa svarte riktig på oppgaven og hadde den beste begrunnelsen for hvorfor hun burde vinne en miljøbil. Hun deler gevinsten med sin 3 år gamle datter. I konkurransen skulle deltakerne peke ut ulike kilder til ren energi.

- Vi er svært fornøyd med oppslutningen om kampanjen, og er glade for at elbilen går til noen som virkelig vet å sette pris på å kjøre miljøvennlig, sier merkevaresjef Torbjörn Valfridsson i Statkraft.