Sterk årsstart for Coop Obs Bygg

Lavpriskjeden Coop Obs Bygg med sine 23 byggevarehus har åpnet sterkt i 2014 med en omsetningsvekst på 27 prosent for årets tre første måneder.

Dette er betydelig over markedet for øvrig som hadde en økning på 10,4 prosent, ifølge en pressemelding fra byggevarekjeden.

– Det er tydelig at kundene setter pris på vårt konsept med et stort vareutvalg, og at vi gir samme lave priser til alle, og ikke bare gir spesialpris til håndverkere, slik andre byggevarehus gjør, kommenterer kjededirektør for Coop Obs! Bygg, Josef Gimsøy i pressemeldingen.

Offensiv satsing

I november i fjor åpnet Coop Obs! Bygg et stort byggevarehus med Drive In på Alnabru. Det var starten på en storstilt byggevaresatsing på Østlandet. I løpet av de neste årene skal Coop åpne flere nye store byggevarehus. Etableringen på Alnabru var den første av fire butikker i Oslo-regionen.

– Vi lykkes godt, og Alnabru har også vært en stor suksess. Dette gir oss styrket tro på fremtiden, og vi tar sikte på å ta et solid grep om «gjør-det-selv» markedet i byggevarehandelen, sier Gimsøy.

To liter maling per nordmann

Kjeden solgte nesten ni millioner liter maling og beis i fjor. Det betyr at alle nordmenn i snitt kjøpte nesten to liter maling og beis i Coop sine byggevarehus. I fjor solgte kjeden hele tre millioner meter terrassebord som tilsvarende avstanden Lindesnes - Nordkapp pluss en tur Oslo-Trondheim.