Firma | Bravida |
Fylke | Viken |
Sted | Ski/Follo |
Søknadsfrist | snarest |
Ønsker du en utadvent, analytisk og driftsrettet rolle? Senior rolle i stort solid selskap
På vegne av Bravida Norge søker vi en Regionscontroller til selskapets Region Innlandet. Avdelingene ligger på Hamar, Lillehammer, Raufoss, Gardermoen, Lillestrøm og Ski. Arbeidssted er ved avdelingskontoret i Ski/Follo. Du vil være ansvarlig for økonomisk oppfølging av Regionen, som består av 7 avdelinger. Dette er en sentral, utadvendt og driftsrettet rolle. Du vil jobbe tett med regionsdirektør, avdelingsledere og prosjektledere. Rollen inngår i divisjonens controllergruppe og har fagansvar for syv økonomer som inngår i regionen. Stillingen byr på gode påvirkningsmuligheter og rapporterer til Økonomisjef - Divisjon Østlandet.
Bravida Norge er et ambisiøst selskap med god lønnsomhet og er i vekst, noe som byr på mange interessante utfordringer. Vi ser etter en erfaren person og det er viktig at du liker å være driftsorientert, evner å komme med forslag til forbedringstiltak og implementere disse i virksomheten. I tillegg må du like å jobbe operativt, eksempelvis ved rapportering og utarbeidelse av egne analyser. Det vil være reisevirksomhet i forbindelse med oppfølging av avdelingene og da primært planlagte dagsreiser.
Arbeidsoppgaver
- Sikre at regionens økonomiske status er korrekt gjennom analyse, kontroll og oppfølging
- Beslutningsstøtte og rådgiver for regionsdirektør
- Kontakt og støtte mot regionens avdelinger
- Fagansvar for regionens avdelingsøkonomer
- Delta i budsjett og prognoseprosesser
- Bidra til økt lønnsomhet, identifisere forbedringsmuligheter og følge opp med tiltak
- Gjennomføre prosjektsikring med fokus på prosessetterlevelse og identifisering av risker og muligheter
- Bistå ved anbud, investeringer og aktivt delta ved oppkjøp
- Utarbeide periodevis rapportering, månedlig og kvartalsvis
- Delta i kvartalsgjennomganger med avdeling, region, divisjon og land
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdannelse, gjerne siviløkonom/MBA
- Min. 5 - 10 års relevant erfaring fra controlling med vekt på økonomistyring
- Erfaring fra å jobbe med økonomiske analyser og driftsorientert
- Gode kunnskaper i Excel og økonomisystemer
- God forretningsforståelse, prosjekterfaring er en fordel
- Beherske norsk, muntlig og skriftlig
- Beherske engelsk, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Forretningsforståelse og driftstorientert
- Selvstendig, fleksibel og proaktiv
- Relasjonsbyggende med gode kommunikasjonsevner
- Sterke analytiske ferdigheter og strukturert
- God gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- Sentral utadvendt og utfordrende rolle i et solid og ambisiøst konsern
- Spennende oppgaver med store muligheter til å påvirke
- Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktpersoner:
Endre Flo
Senior Advisor
endre.flo@opus-consulting.no
+47 95890195
Marius Meyn
Researcher
mm@opus-consulting.no
+47 45809308