Prosjektleder tidligfase

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Med hvert område vi utvikler, hver skole vi rehabiliterer, hver barnehage vi drifter, hver idrettsarena vi vedlikeholder og hvert sykehjem vi bygger, bidrar vi i Eiendom til at Bærum er et godt sted å leve, skape, lære og eldes. Bli med og sett spor.

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

FirmaBærum kommune
FylkeViken
StedSandvika
Søknadsfrist01.11.2022

Vil du jobbe med PROSJEKTUTVIKLING i landets mest spennende portefølje?

Er du klar for nye utfordringer og ønsker å jobbe med PROSJEKTUTVIKLING? Kom til vårt solide faglige miljø i Bærum kommune, vi har en av landets mest spennende prosjektporteføljer!

Ute etter å kombinere faglig bredde med samfunnsnytte? Brenner du for utvikling av eiendommer og prosjekter? Vil du sette ditt preg på utbyggingen av nye skoler, barnehager, sykehjem og brannstasjoner? Hos oss er det fullt trykk, og vi vil at du tar del i vårt tverrfaglige miljø! Vi søker deg som er like opptatt av samarbeid og erfaringsutveksling som oss.

Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 270 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi har høye ambisjoner for at våre bygg skal være klimakloke og bygges kostnadseffektivt.

For å få vite mer om Eiendom i Bærum kommune: https://www.baerum.kommune.no/eiendom

Bli med og sett spor!

Arbeidsoppgaver

Som Prosjektleder tidligfase får du ansvar for å lede utviklingen av spennende, innovative byggeprosjekter gjennom god planlegging og organisering i tidlig fase. Dette omfatter kreativt arbeid med konseptutvikling, herunder relevante tidligfaseanalyser og mulighetsstudier, samt reguleringsprosesser – frem til planleggingsfasen. Vi søker deg med noen års erfaring med utvikling av prosjekter i tidlig fase for offentlig/privat byggherre eller fra rådgivere innenfor relevante fagfelt.

For å lykkes hos oss er du i stand til å se kommunens behov som en helhet, sikre samfunnseffektiv ressursutnyttelse og ivareta tjenestenes behov i et langsiktig perspektiv. Du gjør gode helhetsvurderinger og ser sammenheng mellom investering, drift og effektive tjenester til innbyggerne. Samtidig er du opptatt av å sikre godt samarbeid og god kommunikasjon for å skape kundetilfredshet, både i egne prosjekter så vel som for vår totale prosjektportefølje. Du vil få mulighet til å jobbe med en stor portefølje som omfatter alle kommunens investeringer innen bygg og eiendom, inklusive utviklingen av hele Fornebu-, Sandvika-, Høvik- og Bekkestuaområdet.

Du får et medansvar for å videreutvikle Bærum kommune Eiendom som en profesjonell eiendomsaktør, og som representant for en av de største eiendomsaktørene i Norge ønsker du også å bidra til at bransjen utvikler seg.

Kvalifikasjoner

  • For å mestre oppgavene bør du ha følgende bakgrunn:
  • Høyere utdanning innen eiendomsutvikling, prosjektledelse, arkitektur eller landskapsarkitektur
  • 3 års erfaring fra prosjektutvikling tidligfase
  • God forretningsforståelse og kunnskap om prosjektøkonomi
  • God kunnskap om og erfaring med plan- og reguleringsarbeid
  • Gode ferdigheter i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Tverrfaglighet står sterkt når kommunen skal utvikle prosjekter og konsepter. Vi mener derfor at du må
  • være nysgjerrig på nye løsninger og konsepter for fremtidens formålsbygg
  • ha trygghet til å vurdere potensialer for nye løsninger og utfordre tjenestene til å tenke nytt
  • evne å visualisere fra idé/mulighet til planleggingsfasen gjennom godt samarbeid med øvrige interessenter
  • være systematisk og strukturert
  • trives i et hektisk arbeidsmiljø
  • være en motiverende og involverende prosjektleder

Vi tilbyr

  • Foruten spennende og samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
  • Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
  • Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
  • En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
  • Fleksitidsordning og muligheter for å jobbe utenfor kontoret 1-2 dager i uken
  • Elbil-pool og elsykler
  • Lønn etter avtale
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Lokaler i ny Kommunegård (innflytting ultimo februar 2023)

For nærmere informasjon ta kontakt med leder Jeanette Nyseter eller vår rådgiver Rune Frøyslie, CRUIT as:

Jeanette Nyseter

Avdelingsleder, Prosjektutvikling, analyse og tidligfase, Byggherre

Telefon 970 04 120

Rune Frøyslie

Managing Partner, Cruit AS

Telefon 402 82 150

Søk stilling

Vis flere stillinger: