Maxbo lanserer nett-supermarked

Maxbo har lansert bransjens mest omfattende nettløsning som i tillegg til netthandel er et praktisk verktøy for å gi proffkunden en enklere hverdag.

Vi har ønsket å utvikle en løsning som gjør hverdagen enklere for våre proffkunder. Nettløsning Maxbo Nettbutikk er derfor i like stor grad et administrasjonsverktøy som skal gi kunden større fleksibilitet og bedre oversikt og kontroll i alle fasene av et byggeprosjekt, sier direktør Lars sandberg i Maxbo Proff. Full kontroll Når kunden registrerer sine byggeprosjekter i en brukerkonto, vil all handel og kontakt med Maxbo samles under det aktuelle prosjektet. Dermed har kunden til enhver tid full oversikt over hele kjøpsprosessen, slik som bestillinger, leveranser, teknisk dokumentasjon, kredittsaldo, fakturaoversikt og ordrestatus for hvert enkelt prosjekt. Nettløsningen gjør kontakt og kommunikasjon mellom kunde og selger lettere, sier Sandberg. Alle avtalte betingelser vil lagres på prosjektet. På kundens premisser Gjennom nettbutikken har kunden alltid tilgang til hele Maxbos proffsortimentet. Varene oppgis både i listepris og i kundens til enhver tid avtalte pris og rabatt. Mange av våre proffkunder opererer med ulike priser og rabatter knyttet til ulike prosjekter. Ferdig kalkulerte priser er dermed en forenkling, men også en kvalitetssikring for kunden, sier Sandberg. Enhetskalkulator Nettbutikken har en rekke løsninger spesielt utviklet for å sikre proffkunder en mest mulig fleksibel handel. For eksempel kan både lager- og skaffvarer bestilles på samme varebestilling, og kunden kan enkelt velge hvilken adresse varene skal leveres til, hvilket varehus de skal leveres fra eller eventuelt å hente varene selv i varehuset. Et nyttig redskap vi har lagt inn for å unngå feilbestillinger er blant annet en enhetskalkulator. Denne beregner riktig mengde for en varebestilling uavhengig av salgsenhet, sier Sandberg som opplyser at nettbutikken er utviklet på kundens premisser for å være maksimalt brukervennlig. Det har vært både tid- og ressurskrevende, men takket være tett samarbeid med våre kunder har vi klart å utvikle en fleksibel tjeneste som møter proffkundens behov. Dette har også resultert i omlegging av rutiner i varehusene, sier Sandberg. I første omgang vil nettbutikken være et tilbud for proffkundene. På et senere tidspunkt kan det være aktuelt at en lignende løsning også lanseres for privatforbrukerne, sier Sandberg.