Leder Markedsavdelingen Stab

JM har forandret fremtiden i 75 år. Siden starten i 1945 har vi etablert oss som en av Nordens ledende prosjektutviklere av nye boliger og boligområder, og er det første nordiske byggefirmaet der hele konsernets boligproduksjon er Svanemerket.

Virksomheten fokuserer på produksjon av nye boliger med attraktiv beliggenhet i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Norge, Sverige og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stockholmsområdet.

JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Derfor har vi inkludert FNs globale bærekraftsmål i vår virksomhet. Vi omsetter for ca. 16 milliarder svenske kroner og har ca. 2600 medarbeidere.

FirmaJM Norge
FylkeOslo
StedLilleaker
Søknadsfrist20.10.2020

Markedsavdelingen i JM Norge har ansvar for overordnet markedsføring og kommunikasjon mot kunde av varemerket JM, analyse, innholdsproduksjon, støtte regional prosjektmarkedsføring. samt utarbeidelse og gjennomføring av virksomhetens strategier knyttet til CRO, UX og SEO i samarbeid med konsernets markedsavdeling i Sverige.

Vi ser etter en person som har sterk kompetanse på merkevarer og posisjonering på tvers av alle kanaler og kontaktpunkter. Du er uredd, selvstendig og resultatorientert, og evner å se helhet og utvikle planer og aktiviteter på tvers av fagområdene i avdelingen. Du har et strategisk blikk og er samtidig dyktig på gjennomføring.

Vi er opptatt av å bli enda bedre på å bygge kunderelasjoner / få konverteringer gjennom innsikt og datadreven markedsføring. Du er brennende engasjert i å fange opp trender og gjennom analyse av data skape innsikt som bygger grunnlag for tiltak og innhold på digitale flater gjennom bruk av data og SEO/SEM/CRO/UX.

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeidelse og oppfølging av markeds- og merkevarestrategi og aktivitetsplaner, samt strategi for digitale kanaler
  • Budsjettansvar for markedsavdelingen
  • Lede og utvikle Stab Marked
  • Initiere, produsere og publisere innhold og kampanjer tilpasset målgrupper, på ulike digitale flater; Tekst, Video, Bilde
  • Drive kontinuerlige forbedringer gjennom analyse og innsikt; utarbeide og gjennomføre strategier for SEO/SEM/CRO/UX
  • Bistå regionene med kunnskap om beste praksis prosjektmarkedsføring og innsikt
  • Tett samarbeid med selskapets salgsfunksjon, skape gode salgsinitiativer og være en aktiv støtte for salgsstyrken
  • Delta i konsernfelles prosjekt- og utviklingsarbeid
  • Byråkontakt
  • Tett samarbeid med andre deler av virksomheten for å konvertere virksomhetens til en hver tid pågående utviklingsprosjekter til gode kommunikasjonskonsepter mot kunde/marked.
  • Måle effekt av all digital kommunikasjon gjennom oppfølging av Google Analytics og andre analyseverktøy, og sette inn tiltak ved behov
  • Komme med forslag til tiltak for optimalisering av nettstedet til teamet, herunder; sideoptimalisering, ny sidestruktur, utarbeidelse av nytt innhold og AB-testing
  • Rapportere resultater/KPI`er og utvikle dashbord

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse innen markedsføring, media, kommunikasjon (bachelor eller master)
  • 3-5 års relevant erfaring; gjerne erfaring fra byrå eller markedsavdeling i mellomstore/ store bedrifter
  • Det er ønskelig at du har bred erfaring med innholdsplanlegging, publisering og oppfølging av innhold i sosiale medier
  • Svært god innsikt og erfaring med optimalisering av innhold for å øke effekt og konvertering
  • En god penn og gode skriftlige egenskaper er viktig
  • God kompetanse innen grafisk produksjon (Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop)
  • God kompetanse innen videoproduksjon (Adobe Premiere / After Effects / Final Cut Pro)
  • God teknisk SEO-/CMS-kompetanse
  • Dybdekompetanse i SEO-verktøy som Ahrefs, SEMrush, MOZ, Deepcrawl og Accuranker
  • Bred erfaring med analyse/innsiktsverktøy som Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager eller likn
  • Erfaring fra bruk av EPiServer eller lignende CMS
  • Erfaring med prosjektledelse/prosjektdeltakelse

Ønskede egenskaper:

  • Spesielt gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
  • Vant til å jobbe både selvstendig og i team
  • Ambisjon om å vokse innen fagområdet
  • Samarbeider godt med andre.
  • Sterke analytiske evner. Kan raskt identifisere og trekke fram relevant innsikt av data
  • Tar eierskap og ansvar, initiativ og driver prosjekter og tiltak framover
  • Engasjert og inkluderende
  • Fleksibel med stor arbeidskapasitet
  • Glødende opptatt av digital markedsføring og kundeverdi

Vi kan tilby:

Vi kan tilby en variert arbeidshverdag og et kompetent fagmiljø hos en av Nordens største boligutvikler. I JM tar vi vare på våre ansatte gjennom ulike aktivitetstiltak, firmaleilighet på Geilo, tilskudd til trening, gode helse- og pensjonsforsikringer samt behandlingstilskudd. Vi har også et eget kompetanseutviklingsverktøy slik at du skal kunne prestere, utvikle deg og bli lenge hos oss. Våre adferdsregler og etiske retningslinjer sikrer et sosialt og uformelt arbeidsmiljø for alle ansatte. Konkurransedyktige betingelser er en selvfølge.

Ønskes ytterligere informasjon om stillingen, kan du kontakte HR-sjef Espen Wold på espen.wold@jm.no. Alle søknader behandles konfidensielt.

Søk stilling

Vis flere stillinger: