Innkjøper/Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder, 1900 ansatte og over 8 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Firma Optimera
FylkeOslo
Søknadsfrist22.11.2016

Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver

  • Bestillinger og oppfølging av egen produktportefølje mot leverandør i M3 og E3
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Kontrollere inngående ordrebekreftelse og faktura fra leverandør mot vår bestilling
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles, etc.
  • Sikre optimal vareflyt og leveranser i Optimera
  • Være en ressursperson innen logistikk for andre avdelinger i organisasjonen

Kompetansekrav

  • God kjennskap til datasystemer og bruk av data som arbeidsverktøy
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende er en fordel
  • Erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn i problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Ikke redd for å ta på seg arbeidsoppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen
  • Høy arbeidskapasitet

Vi kan tilby

  • Hyggelig og hektisk arbeidsmiljø
  • Faglig og personlig utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Inger Åse Hernes, tlf. 900 90 553.

Dersom dette høres interessant ut sendes søknad med CV elektronisk, søk her

Vis flere stillinger: