Innkjøper / Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Trend og BYGGI. Montér er Optimeras kjedekonsept for gjør-det-selv-markedet, byggmestere og håndverkere. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 193000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist06.04.2015

En av våre medarbeidere har takket ja til stillingen som fagsjef internt hos oss og vi søker i den forbindelse etter ny person til stillingen som innkjøper. Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!


Arbeidsoppgaver:

  • Bestillinger mot leverandør.
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold.
  • Ordrebekreftelser, purringer og oppfølging av bestillinger mot leverandør.
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er.
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc.


Kompetansekrav:

  • Erfaring innen arbeid med logistikk og innkjøp samt god forståelse for logistikkprosesser og vareflyt.
  • Høyere utdannelse innen logistikk eller innkjøp er en fordel, men erfaring kan veie opp for manglende formell kompetanse.
  • God kjennskap til bruk av data som arbeidsverktøy. Innkjøpsavdelingen i Optimera bruker systemene M3 og E3 og sertifisering i bruk av E3 vil bli påkrevd.
  • God økonomisk forståelse.
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger.


Personprofil:

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert.
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk.
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer.
  • Motiverende og resultatjagende.
  • Høy arbeidskapasitet.


Til den rette personen kan vi tilby:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • En stilling med mulighet for utvikling.
  • Trivelige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.


Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Inger Åse Hernes, tlf. 900 90 553.

Søknad og CV merkes ”Innkjøper” og sendes til inger.hernes@optimera.no . Søknader behandles fortløpende.

Vis flere stillinger: